نفت / شناسه خبر: 13076 / تاریخ انتشار : 1396/4/21 13:44
|
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد فاز 11 سدی در برابر پیشرفت کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چوب لای چرخ دولت گذاشتن و سدی در برابر پیشرفت کشور است.

نفت امروز /عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چوب لای چرخ دولت گذاشتن و سدی در برابر پیشرفت کشور است.

به گزارش نفت امروز، طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی که ازسوی برخی نمایندگان امضا شده بود و قرار بود امروز (چهارشنبه، 21 تیرماه) در مورد آن رای گیری شود با جنجال‌هایی همراه بود که سرانجام با پس گرفتن برخی امضا کنندگان، این طرح در عمل از دستور کاری مجلس شورای اسلامی خارج شد.

احمد مازنی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: از منتقدان دولت سپاسگزارم که همه مسائل را زیر ذربین نقد خود قرار می‌دهند، اما فکر می‌کنم امضاکنندگان این طرح سه فوریتی باید بدانند که برای ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وی افزود: چرا این همه حساسیت نسبت به قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی مطرح می‌شود، چرا شان واعتمادی برای دولت قائل نیستیم؟در شرایطی که کشورهای همسایه در پارس جنوبی منابع بیشتری از ما برداشت می‌کنند بگذاریم این سرمایه وارد جیب ملت شود.

مازنی تصریح کرد: طرح سه فوریتی برای مواقع بحرانی است، مگر چه اتفاقی در کشور افتاده که این طرح در مجلس مطرح شده است.

این نماینده مخالف طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، عنوان کرد: چرا دولت ایران را با دولت قاجار مقایسه می‌کنید؟ بهتر است برخی از شرایط زمان و مکان درک بهتر و بیشتری داشته باشند.

وی گفت: نباید برخی ناخواسته درب‌های کشور را به روی سرمایه گذاری قفل کنند و مانعی برای تحول و پیشرفت کشور شوند.

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در مخالفت با طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: طرح سه فوریتی برای حالت غیرعادی و حیاتی کشور است، کشور مگر حالت جنگی دارد که طرح سه فوریتی می‌دهید.

وی ادامه داد: به نظرم طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، نوعی چوب لای چرخ کارهای دولت گذاشتن و ایجاد سد و قفل در کارهاست، برخی افراد این طرح را امضا کرده‌اند که تخصصی در حوزه نفت ندارند.

در این بین که برخی نمایندگان مجلس از لحن کواکبیان ناراضی بودند عنوان کردند که وی به روحانیون مجلس توهین کرده است، که کواکبیان در پاسخ گفت: من کوچکترین قصدی برای اهانت به روحانیت مجلس نداشتم.

وی افزود: امروز مهندس زنگنه، وزیر نفت با حضور در صحن علنی مجلس توضیح داد که اگر بتوانیم یک دلار هم وارد کشور کنیم به نفع کشور است، ما باید با کشورهای مختلف با حفظ قوانین خود، سرمایه گذاری خارجی را توسعه دهیم.

در پایان، طرح سه فوریتی توقف اجرای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که قرار بود امروز در صحن علنی مجلس رای گیری شود به دلیل پس گرفتن امضای برخی نمایندگان، این طرح بدون رای گیری از دستور کاری مجلس خارج شد.


 

کلیدواژه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح سه فوریتی

توقف اجرای

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها