گاز / شناسه خبر: 12616 / تاریخ انتشار : 1395/12/24 18:22
|
هادی هاشم زاده فرهنگ

تحول فرهنگی در پالایشگاه فجر جم

نفت امروز /در روزهای پایانی سال 1395، کلید خوردن یکی از مهمترین پروژه های بهبود در سازمان ما بهانه ای شد که بار دیگر مطالبی را با همکاران عزیزم در میان بگذارم.

مطالبی که بی ارتباط با برخی از نابسامانیهای امروز ما، چه در محیط داخلی شرکت همچون برگزاری مناسبتهای فرهنگی و دینی و ملی، چه در زیست بوم های در ارتباط تنگاتنگ با شرکت همچون شهرک سازمانی و چه در جامعه پیرامونی ما در شهرستان جم نیست و همواره در عملکرد سازمان ما و انعکاس نتایج آن تاثیرگذار بوده است. خوشبختانه مسئولین مرتبط با این موضوع با درک صحیحی که از ظرافتهای این حوزه دارند، اتخاذ یک رویکرد نظام مند مبتنی بر کار عمیق کارشناسی را تنها راه برون رفت از شرایط فعلی دیده و برای رسیدن به این راه حل ظرف مدت دو سال گذشته با بررسی ظرفیت های موجود در کشور و از طریق رایزنی با اساتید، کارشناسان و محققین این حوزه شرح خدمات پروژه ای را با عنوان "تحول فرهنگی و اجتماعی در شرکت پالایش گاز فجر جم" تدوین و با شناسایی مشاورین توانمند از طریق فرآیندهای قانونی، انتخاب مشاور ذیصلاح را به سامان رسانیده و به لطف پروردگار متعال ابلاغ شروع بکار این مشاور (شرکت پردازش نقش کلیک) در ماه اسفند محقق گردید.
از طریق اجرایی شدن این پروژه سازمان ما در راستای انجام ماموریت اصلی خود، بدنبال ترسیم به یک چشم انداز فرهنگی و تدوین استراتژی های مناسب برای تحقق این چشم انداز است. طبیعتا" بازیگران کلیدی این عرصه کارکنان شریف این پالایشگاه، خانواده های کارکنان ساکن در منطقه و سایر پیوست های اجتماعی شرکت در شهرستان جم خواهند بود. این پروژه طی مدت 9 ماه قرار است که ضمن موارد یاد شده بالا مسیر تعالی فرهنگی سازمان را نیز مشخص و برنامه های بهبود منتهی به آنرا تبیین نماید.
من شخصا" به این پروژه و نتایج آن بعنوان یکی از خشتها و پایه های بنیادی حرکت تعالی در سازمان بسیار دل بسته ام. چرا که به مناسبتهای مختلف مغایرتهای دیدگاه همکاران و حتی در برخی موارد مسئولین ارشد را با اهداف فرهنگی سازمان به شکل بارزی مشاهده نموده ام. بعنوان نمونه همین مغایرت را اخیرا" در انعکاس دیدگاه همکاران عزیز در برگزاری نمایشگاه کتاب به صور مختلف اعم از مکتوب و شفاهی، مستقیم و با واسطه متوجه شدیم.
قریب به اتفاق دیدگاههای همکاران مبتنی بر لزوم احترام و تکریم سازمان به تخصیص حق الزحمه و یا بن کتاب بصورت نقدی و یا کارت قابل خرید از کتابفروشی های در سطح کشور بود که البته کاملا" با اهداف سازمان در ایجاد فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب در تناقض بود. این انتظار بجایی است که  متولیان فرهنگی شرکت بدرستی قبل از انجام هر کاری اهداف و چرایی آن، چگونگی رسیدن به این اهداف و نهایتا" سازوکار اجرایی آنرا به اطلاع عموم برسانند. اما از کنار نقش و مسئولیت مدیران، روسا و سرپرستان شرکت نیز در شفاف سازی و همراستا نمودن کارکنان با اهداف سازمان نباید به سادگی عبور کرد. سئوالات و ابهامات همکاران به زعم من ریشه در نامشخص بودن استراتژی های سازمان (در این مورد بخصوص استراتژی های فرهنگی) و عدم توانایی متولیان و مسئولین در تشریح صحیح چرایی اقدامات فرهنگی در شرایط فعلی به کارکنان دارد.
امیدوارم این پروژه در نهایت به ایجاد فضایی شفاف در این زمینه و توانمند تر شدن متولیان امور فرهنگی و همچنین مسئولین بخشهای محتلف در توسعه و تعمیق ارتباطات صحیح سازمانی در راستای استراتژی های فرهنگی شرکت منجر گردد.
به روزهای پایانی سال 1395 رسیده ایم و صدای دل انگیز گامهای منادی بهار به گوش می رسد. سالی که به همت و پشتکار شما همکاران عزیز بعنوان یکی از  موفق ترین سالهای کاری این شرکت ثبت گردید. وظیفه خود میدانم که از همراهی برآمده از دل یکایک شما عزیزان سپاسگزاری نموده و سال جدید را سالی سرشار از سلامتی و کامیابی برای شما و خانواده های گرانسنگ و ارجمندتان آرزو نمایم.

کلیدواژه

هادی هاشم زاده فرهنگ

شرکت پالایشگاه گاز فجر جم

پالایشگاه فجرجم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها