نفت / شناسه خبر: 12581 / تاریخ انتشار : 1395/9/24 14:16
|
مونا عیدان

عسلویه، کانون رونمایی از توانمندی های ایران در صنعت نفت

عسلویه این روزها میزبان هشتمین نمایشگاهی است که دستاوردها و توانمندیهای شرکتهای تولید کننده تجهیزات، تاسیسات و کالاهای اساسی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور در آن رونمایی شده است.

مونا عیدان: هشتمین نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای داخلی فعال در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در عسلویه در شرایط پسا برجام و تعامل ایرانیان با جهان باعث افزایش 50 درصدی میزان استقبال شرکتها برای حضور در آن شده است. 

در این دوره از این نمایشگاه شاهد حضور نمایندگانی از شرکتهای آلمانی، اسپانیایی، اتریشی، کره جنوبی، سوئدی و دیگر کشورها هستیم.
انتخاب شعار 'سرمایه گذاری مطمئن و انتقال فناوری' برای این نمایشگاه نشان دهنده ضرورت ایجاد فضایی مطمئن در دوران پسابرجام در ایران به عنوان شرط توسعه همکاریها از سوی کشورها و شرکتهای فعال در صنعت نفت است.
همچنین افزایش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و اشتغال پایدار برای منطقه و کشور از مهمترین مزیت های برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران است که به طور قطع دستاوردهای گسترده‌ای برای صنعت نفت خواهد داشت.
حمایت دانشگاه های معتبرداخلی، مراکز پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری از هشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی عسلویه با هدف تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، جلب مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، چگونگی استفاده بهینه از منابع نفت و زمینه های توسعه کسب و کار در صنعت نفت از نکات قابل توجه این نمایشگاه است.
همچنین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشمی عسلویه، فرصتی برای نمایش فناوری‌های نوین ایران در این بخش است.
مدیرعامل یک شرکت تولید کننده مشعل کوره های صنعتی در حاشیه برگزاری هشتیمن نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: حضور مدیران میانی و ارشد صنعت نفت در این نمایشگاه در عسلویه فرصت خوبی برای رونمایی از توانمندی های شرکتهای داخلی است.
ایوب عادلی افزود: هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه فرصت خوبی برای بحث و تبادل نظر میان تولید کنندگان کالا و تجهیزات داخلی با شرکتهای پیمانکاری و کارفرمایی صنعت نفت کشور و بویژه مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی عسلویه است.
مدیرعامل شرکت تولید کننده مشعل کوره های صنعتی با اشاره به افزایش توانمندی شرکتهای ایرانی درسالهای تحریم در صنعت نفت بیان کرد: به نظر می رسد امروز فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های این شرکتها در هشتیمن نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه فراهم شده است.
عادلی، با اشاره به فعالیت این شرکت تولیدی در زمینه طراحی و ساخت مشعل و سیستم سوخت رسانی برای کوره های صنعتی اظهار کرد: هم اکنون مشتریان این شرکت مجتمع های پتروشیمی همچون پردیس، مروارید، پارس، نوری و فجر هستند همچنین در زمینه ممیزی و کاهش مصرف سوخت این مجتمع ها نیز فعالیت داریم.
وی با تاکید بر این که در حوزه صرفه جویی مصرف انرژی در مجتمع های پالایشگاهی و پتروشیمی موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به دلیل قیمت ارزان انرژی در این واحدها کمتر به بحث صرفه جویی سوخت توجه می شود اما می توان با حداقل تغییرات جزئی در سیستم های پالایشگاهی تا 15 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی شود.
نماینده یک شرکت سوئدی در این نمایشگاه گفت: افق تجارت در صنعت نفت ایران مثبت و روشن است و برای گسترش همکاری با ایران در این زمینه آمادگی کامل داریم.
رضا ضیاییافزود: این شرکت سوئدی در زمینه تولید تجهیزات کنترلی و اتصالات صنعت نفت فعالیت دارد آماده است برای ارائه نولیدات خود در کنار ایران باشد تا به توسعه این صنعت در ایران کمک کند.
وی به حضور این شرکت در بازار ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت هیچگاه در دوران تحریم روابط خود با ایران را قطع نکرد و همیشه در کنار ایران بوده است.
ضیایی بیان کرد: تجارت با ایران آینده خوب و روشنی دارد و ما به دنبال تقویت تجارت با ایران هستیم و برای سرمایه گذاری و کمک به ایران برای افزایش تولید نفت و گاز از مخازن تلاش خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: اجرای برجام فرصت های زیادی را پیش روی اقتصاد و تجارت با ایران قرار داد و این نمایشگاه فرصت های زیادی برای شرکت ما فراهم کرد تا با ظرفیت ها و صنعت نفت ایران آشنا شویم.
مدیر عامل شرکت کاوشگران پارس که در زمینه ساخت قطعات، ابزارها و تاسیسات صنعت نفت فعال است، گفت: با ارائه راهبردهای حمایتی از شرکتهای ایرانی برای توسعه ظرفیت های ساخت داخل با برنامه ریزی و پشتیبانی های هدفمند و اصولی از سوی وزارت نفت امکان بومی سازی بسیاری از اقلام مورد نیاز صنعت نفت فراهم است.
محمد مهدی رخساری، با اشاره به این که ابزارها و اتوماسیون های صنعتی مورد استفاده در صنعت نفت توسط متخصصان ایرانی فراهم شده است، ادامه داد: با حمایت وزارت نفت طراحی و تولید دستگاه ها و سیستم های اندازه گیری مخازن و توربین ها که در شمار فرایند تجهیزات اساسی صنعت نفت قرار دارد امکان بومی سازی و خودکفایی برای شرکتهای ایرانی میسراست.
وی گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی نفت گاز پالایش و پتروشیمی عسلویه در مقایسه با دوره های قبل بسیار جذاب تر و از تنوع بیشتری برخوردار است.
این فعال اقتصادی افزود: در دوران تحریم ها توانستیم دستگاه اندازه گیری مخازن صنعت نفت و گاز را برای نخستین بار در ایران پس از بومی سازی به ثبت برسانیم و براساس استاندارها این دستگاه در مقایسه با نمونه خارجی از کیفیت بهتری برخوردار است و یک سوم قیمت نمونه خارجی ارزش گذاری شده است.
رخساری، به نیاز همه جانبه وزارت نفت از شرکتهای دانش بنیان یاد کرد و گفت: صنعت نفت و زیرساختهای نفت و گاز ایران در شرایط کنونی نیازمند سرمایه گذاری و انتقال فناوری است و شرکتهای دانش بنیان آمادگی دارند تا در این زمینه ها برای توسعه پایدار و بازیافت از مخازن به صنعت نفت کمک کنند.
وی مهندسان جوان و توانمند ایران را از بزرگترین ظرفیت های کشور برای همکاری در صنعت نفت برشمرد.
رئیس هیات مدیره یک شرکت تولید کننده بولبرینگ و تجهیزات دوار توربین ها و کمپرسورها با اشاره به وجود دانش فنی ساخت این نوع تجهیزات و ماشین آلات دوار در کشور گفت: آخرین دستاوردهای این شرکت در هشتمین نمایشگاه صنعت نفت عسلویه رونمایی شده است.
حسین صابریان، با تاکید بر این که هم اکنون در زمینه اطلاع رسانی از برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه جای کار بیشتری وجود دارد، افزود: در صورت فعالیت در بحث اطلاع رسانی شاهد حضور مشتریان و مخاطبان بیشتر در این نمایشگاه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مناطق صنعتی همچون عسلویه که قطب گازی کشور به شمار می رود با توجه به حضور بالای شرکتهای ایرانی حکایت از انتخاب درست در زمینه مکان برگزاری این گونه نمایشگاهها دارد.
رئیس هیات مدیره این شرکت تولید کننده بولبرینگ و تجهیزات دوار توربین ها و کمپرسورها به مذاکرات احتمالی با مدیران شرکتهای پیمانکاری و کارفرمایی فعال در منطقه عسلویه در خلال برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه اشاره کرد. 
صابریان با بیان این که محصولات این شرکت در بیشتر واحدهای عملیاتی و تعمیراتی منطقه ویژه مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: محصولات ما تاکنون در پتروشیمی های آریاساسول، جم، مبین، ذاگرس، پارس و غیره استفاده شده است.
وی با تاکید بر استفاده فناوری بالا در تولید بولبرینگ و تجهیزات دوار توربین ها و کمپرسورها گفت: با توجه به فناروی خاص و پیشرفته موجود در این حوزه بطور معمول شرکتهای خارجی تمایلی برای همکاری در تولید این تجهیزات ندارند، همچنین هم اکنون این شرکت در حال تامین بولبرینگ های شرکت او تی سی است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر گفت: چهار کارگاه فنی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه برگزار شده است.
مهرداد ابراهیمی افزود: در این دوره از این نمایشگاه شاهد حضور نمایندگانی از شرکتهای آلمانی، اسپانیایی، اتریشی، کره جنوبی، سوئدی و غیره هستیم.
وی با بیان این که در هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه تعداد شرکتهای داخلی نسبت به سال گذشته بیش از 50درصد رشد داشته است، گفت: امسال در این دوره از نمایشگاه 90شرکت حضور دارند، در حالی که این تعداد در سال گذشته تنها 60 شرکت بوده است.
ابراهیمی ادامه داد: همچنین امسال شرکتهای ایرانی فعال در حوزه پایین دستی صنعت نفت نیز در این نمایشگاه حضوری قوی دارند و شرکت‌های کارفرمایی و پیمانکاری فعال در منطقه ویژه می توانند برای آشنایی با توانمندی های این شرکتها به این نمایشگاه مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه در دومین روز برگزاری این نمایشگاه با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه بدون همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دیگر سازمان ها و نهادهای دولتی امکان پذیر نبود.
ابراهیمی برگزاری چهار کارگاه فنی در زمینه های ضرورت اچ اس ای در پیش راه اندازی طرح ها، فرآیندهای اسمزی، چگونگی پیش تصفیه و تصفیه آبهای صنعتی را از دیگر برنامه های جانبی هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عسلویه اعلام کرد.
وی گفت: بازدید از جاذبه های صنعتی و گردشگری برای بازدید کنندگان از نمایشگاه همچون پالایشگاه های گازی و مجتمع های پتروشیمی و نیز برگزار تورهای خبری ویژه خبرنگاران و عکاسان از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه به شمار می آید.
هشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی عسلویه عصر روز یکشنبه 21 آذرماه جاری با نگاهی ویژه به تقویت تجهیزات ساخت داخل و سرمایه گذاری مطمئن و انتقال فناوری با حضور شرکت ها و سازندگان فعال در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت گشایش یافت.
در این دوره از نمایشگاه شرکت های خدمات دهنده در حوزه اکتشاف، حفاری، تولید و بهره برداری در بخش نفت و گاز کشور در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع، دستاوردهای خود را در معرض دید کارشناسان، متخصصان، صنعتگران و دیگر علاقه مندان به این صنعت قرار می دهند.
هیات هایی از برخی موسسه ها و مراکز پژوهشی و دانشگاهی معتبر بین المللی برای بازدید از نمایشگاه حضور دارند و شرکت های خدماتی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و متخصصان مرتبط همچنین بخش های تحقیقاتی، خدماتی و تولیدکنندگان در زمینه 10 گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت به ارائه آخرین دستاوردها و معرفی محصولات و خدمات خود می پردازند.
شرکت های حاضر در این نمایشگاه در زمینه های توسعه میادین گازی، تولید نفت وگاز، طراحی و ساخت برج های خنک کننده، تولید روانکارهای موتوری، صنعتی، تولید دستگاههای جوش و برش و اکسیژن ساز، طراحی و تولید مخازن، ایمنی و کنترل، تجهیزات صنعتی و قطعات یدکی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند.

کلیدواژه

عسلویه

نمایشگاه صنعت نفت عسلویه

منطقه عسلویه

هشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی عسلویه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها