گاز / شناسه خبر: 12147 / تاریخ انتشار : 1395/8/9 13:48
|
با حضور قائم مقام وزیر کشور؛

کمیسیون کارگری استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

کمیسیون کارگری استان بوشهر با حضور قائم مقام وزیر کشور، استاندار بوشهر، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس و جمعی از مسئولان استان بوشهر در محل سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.

نفت امروز / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در این نشست  با بیان اینکه چرخ پارس جنوبی باید بچرخد گفت:بهره برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی در دستور کار این دولت است و وظیفه ما حمایت از برنامه های اجرایی پارس جنوبی است تا بتوانیم از این رهگذر به توسعه واقعی در کشور دست یابیم.

 
قائم مقام وزیر کشور خواستار کمک مسئولان استان بوشهر  به توسعه پارس جنوبی شد و تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در دولت یازدهم توسط وزارت نفت صورت گرفته است که تولید بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز طی سه سال اخیر خود نشان می دهد که هدف دولتمردان پیشرفت کشور از طریق افزایش تولید است.
 
 وی با بیان اینکه توسعه پارس جنوبی حاصل تلاش قشر عظیم کارگران است گفت: همانطور که همه ما موظف هستیم ظرفیت تولید گاز را در این مطنقه افزایش دهیم لازم است  نسبت به فراهم ساختن شرایط برای افزایش انگیزه کارگران اقدامات جدی صورت گیرد تا فازهای پارس جنوبی با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد.
 
 مقیمی افزود: مردم دارای قدرت بالایی برای درک شرایط موجود کشور هستند و قطعا در صورت بیان برخی مشکلات و موانع از سوی مسئولان ملت ایران از آمادگی لازم برای همراهی  با مسئولان برخردار هستند.
 
 قائم مقام وزیر کشور پرداختن به آموزش های فنی و حرفه ای را بسیار مهم دانست و تاکید کرد:آموزش کارجویان و کارگران هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ساختن آینده است تا در این راستا بتوانیم از تخصص نیروهای بومی در پروژه های صنعت نفت استفاده کنیم.
 
 وی  با بیان اینکه وظیفه ما در وزرات کشور تامین امنیت پارس جنوبی برای تحقق توسعه کشور است گفت:  صنعت و مردم باید تعامل نزدیکی با هم داشته باشند و انتظار ما نیز از مسئولان پارس جنوبی افزایش تولید و صادرات برای توسعه پایدار کشور است.
 
مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن خوش آمدگویی به قائم مقام معاون  وزیر کشور و استاندار بوشهر گفت: منطقه ویژه پارس مسئولیت پشتیبانی از توسعه میدان مشتک گاز پرس جنوبی عهده دار است و این میدان ظرفیت ۱۴ تریلیون متر مکعب گاز را در خود جای داده است.
 
وی اضافه کرد: از ۹ هزار کیلومتر مربع وسعت میدان گلزی پارس جنوبی ۳۷۰۰ کیلیومتر از آن در آب های سرزمینی ایران و ۶ هزار کیلیومتر نیز در اب های سرزمینی قطر واقع شده است اما خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده از سوی وزارت نفت و تمرکز بر توسعه فازهایی با پیشرفت بیشتر علاوه بر افتتاح رسمی از فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶  توسط مقام مخترم ریاست جمهوری در آینده ای نزدیک فازهای ۱۷و ۱۸،۱۹ و ۲۰ و ۲۱ نیز به بهره برداری خواهند رسید.
 
 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی هم اکنون بیش از ۴۷۰ میلیون متر مکعب در روز است گفت:بخش اعظمی از تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در دولت یازدهم محقق شده است و پیش بینی میلیون متر می شود تا پایان دولت اول جناب آقای روحانی بخش بزرگی از توسعه فازهای پارس جنوبی به بهره برداری برسد .
 
یوسفی طرح پالایشی سیراف را از اقدامات خوب وزارت نفت در منطقه ویژه پارس برای جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: این طرح با ظرفیت پالایش ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گاز (هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا می‎شود. ۸ شرکت خصوصی در این طرح سرمایه گذاری کردند که میعانات گازی تولیدی در فازهای پارس جنوبی برای تولید به محصول نهایی  به پالاای ظرفیت تولید مجموعه پالایشگاهی سیراف ۴۸۰ هزار بشکه در روز خواهد بود .
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ هزار نفر نیروی کار در منطقه پارس جنوبی و پارس دو کنگان مشغول به فعالیت هستند گفت: مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس بصورت مستمر وضعیت کارگری و کارفرمایی منطقه را ارزیابی می کند ضمن آنکه همواره به طرق مختلف کارگران شاغل در منطقه را مورد حمایت قرار داده است.
 
 مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به قائم مقام معاون وزیر کشور گفت: این منطقه به عنوان قطب انرژی و اقتصادی کشور شناخته می شود و خواسته مردم و مسئولان استان بوشهر توسعه متوزان منطقه است و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با همراهی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اقدامات خوبی در راستای توسعه متوزان منطقه صورت گرفته که لازم است این فعالیت ها در اینده نیز تداوم یابد.
 
 سالاری با بیان اینکه در منطقه پارس جنوبی ۱۰۰ میلیادر دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است گفت:تلاش همه مسئولان  در دولت تدبیر و امید این است که پروژه های پارس جنوبی با سرعت و کیفیت بالا به بهره برداری برسد و در این زمینه ما نیز سعی خواهیم کرد یاری دهنده مجموعه وزارت نفت برای تحقق این هد ف باشیم.
 
 استاندار بوشهر خواستار تلاش شرکت های مستقر در پارس جنوبی در رفع مشکلات کارگری شد و گفت:هدف همه مسئولان کاهش اثرات منفی توسعه در استان هستند و قطعا وزارت نفت نیز تلاش خواهد کرد خدمات خود را در عالی ترین سطح ارایه دهد تا مردم توسعه منطقه را لمس کنند.

کلیدواژه

کمیسیون کارگری

استان بوشهر

منطقه ویژه پارس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها