نفت / شناسه خبر: 104965 / تاریخ انتشار : 1398/6/3 13:03
|

پاسخ وزارت نفت به ادعاهای جدید نماینده نجف‌آباد

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با صدور بیانیه‌ای ضمن رد ادعاهای جدید ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد تاکید کرد: از مدت‌ها پیش، به دلیل اهمیت عملیات صادرات نفت، این وزارتخانه به صورت کتبی...

نفت امروز /اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با صدور بیانیه‌ای ادعاهای تازه ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره توقیف نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا ۱) از طریق نفوذ در وزارت نفت و توقف احداث فاز ۴ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را تکذیب کرد و توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه داد.

۱- مرجع رسیدگی به مسائل امنیتی، جاسوسی و ضدجاسوسی نهادهای تخصصی در این حوزه هستند که چتر نظارتی و اطلاعاتی آنها بر همه فعالیت‌های حیاتی کشور و از جمله وزارت نفت اشراف داشته و دارد، اما تاکنون در این زمینه هیچ گزارشی داده نشده و چنانچه موردی هم باشد خود این دستگاه‌ها از طریق مجاری رسمی آن را اطلاع‌رسانی می‌کنند. به نظر می‌رسد آقای ابوترابی که از چندی قبل با کلیدواژه «نفوذ در وزارت نفت» به طرح ادعاهای بی‌اساس درباره این وزارتخانه می‌پردازند در پی اهداف دیگری ‌باشند.

امروز وزارت نفت در صف مقدم جنگی خاموش است که علیه ملت ایران توسط دشمنان مردم در جریان است بنابراین بیشترین فشار خارجی نیز بر این صنعت حیاتی وارد می‌شود. به‌طور طبیعی حفاظت از اقدام‌های وزارت نفت در برابر عملیات نفوذ و جاسوسی، از وظایف ذاتی نهادهای مسئول امنیت کشور است. از مدت‌ها پیش، به دلیل اهمیت عملیات صادرات نفت، این وزارتخانه به صورت کتبی و شفاه از عالی‌ترین نهادهای امنیتی کشور درخواست حفاظت از این عملیات را در برابر نفوذ و نشت اطلاعات داشته و بر این مهم نیز همواره تاکید کرده و می‌کند.

۲- اما انتساب تعدادی از ۱۷ نفر متهم به جاسوسی که اخیر دستگیر شده‌اند، به وزارت نفت، امری است که این وزارتخانه از آن بی‌خبر است و تا جایی که اطلاع داریم کسی از این افراد از کارکنان این وزارتخانه نیست. ظاهرا بیشتر دستگیرشدگان از نهادهای دیگری هستند که به‌طور حتم آقای ابوترابی از آن اطلاع دارند.

۳- جای تعجب دارد در حالی که پرونده شکایت این وزارتخانه از آقای ابوترابی به دلیل انتشار اکاذیب علیه وزارت نفت در موضوع وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت در قوه قضاییه مطرح است، ایشان دوباره به تکرار همان اتهام‌های واهی می‌پردازند.

۴- درباره نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا ۱) و امثال آن هم این وزارتخانه، قاطعانه و تنگاتنگ آماده همکاری با نهادهای امنیتی ذی‌ربط برای ریشه‌یابی مشکلات است. گرچه در این مسئله، بهتر است ایشان طوری رفتار کنند که ما کماکان بتوانیم پوشیده و مبهم سخن بگوییم که نفع همه به‌ویژه در شرایط کنونی در آن است.

۵- درباره ادعای دیگر ایشان در مورد توقف عملیات توسعه فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هم لازم به تاکید است که این پروژه در دست اقدام است و تاکنون با رفع تنگناهای عملیاتی، ظرفیت عملیاتی این پالایشگاه از ۳۶۰ هزار بشکه طراحی در مرداد ماه ۹۸، به بیش از ۴۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است و ظرف ۶ تا ۷ ماه آینده نیز به یاری خداوند با سرمایه‌گذاری کل حدود ۹۰ میلیون دلار، این ظرفیت به ۴۸۰ هزار بشکه در روز که هدف اجرای فاز چهارم ستاره خلیج‌فارس بوده خواهد رسید. در این میان معلوم نیست که دلیل اصرار عده‌ای از دوستان برای تحمیل طرحی با سرمایه‌گذاری حدود یک میلیارد دلار به کشور به نام اجرای فاز چهارم ستاره خلیج‌فارس چیست!؟

کلیدواژه

نماینده نجف‌آباد

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها