گاز / شناسه خبر: 11980 / تاریخ انتشار : 1395/7/24 18:40
|

٢ سکوی فاز ١٤ پارس جنوبی نصب و راه اندازی می‌شوند

مجری طرح توسعه فاز١٤، از راه اندازی و نصب سکوهای B و A این فاز به ترتیب تا پایان دی‌ماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.

نفت امروز / مرتضی زرین گل با اشاره به جایگزینی صورت گرفته در سکوهای این فاز در سال گذشته گفت: با توجه به پیشرفت بالای ساخت و همچنین تدابیر وزارت نفت برای بهره‌برداری از فازهای اولویت‌دار، سکوهای ١٤C و١٤D به فازهای دارای اولویت ١٧ و ١٨ و سکوهای اقماری ١٧B و ١٨B نیز به فاز ١٤ تعلق گرفت.

 
وی با بیان این که عملیات نصب سکوی ١٤D در موقعیت سکوی ١٨B، مردادماه امسال پایان یافت، اظهار داشت: سکوی اقماری دیگر این فاز نیز (١٤C) بزودی آماده بارگیری و نصب در موقعیت سکوی ١٧B می شود.
 
مجری طرح توسعه فاز ١٤ عنوان کرد: هم اکنون عملیات ساخت ٢ سکوی اصلی B و A این فاز در یارد بندرعباس با پیشرفت ٧٦ درصد درحال انجام و عرشه های اقماری این سکوها نیز در بخش EPC دارای ٤٠ درصد پیشرفت است.
 
زرین گل افزود: تا پیش از این، روند ساخت سکوهای اقماری فازهای ١٧و ١٨ با توجه به مشکلات پیمانکار متوقف شده بود که با ایجاد تغیرات ایجاد شده در حوزه مدیریتی این بخش و تامین نسبی منابع مالی، مراحل ساخت این ٢ سکو مجددا در یارد صدرا فعال شده است.
 
وی با اعلام این که ساخت سکوی ١٨B (جایگزین موقعیت ١٤C) در اولویت اجرا قرار گرفته است، تاکید کرد: برای تحقق ظرفیت یک میلیارد فوت مکعبی در مرحله نخست این طرح، علاوه بر نصب و راه اندازی سکوی اصلی ( ١٤A)، عرشه اقماری این سکو نیز باید نصب و راه اندازی شود.
 
به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، در فاز ١٤، ٢ سکوی اصلی A و B و همچنین ٢ سکوی اقماری C و D هر کدام با ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت‌مکعب منابع گازی پارس جنوبی را برداشت و به پالایشگاه خشکی ارسال خواهند کرد.
 

کلیدواژه

پارس جنوبی

فاز ١٤

نصب سکوهای B و A

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها