گاز / شناسه خبر: 136937 / تاریخ انتشار : 1401/2/21 13:17
|
در سال ۱۴۰۰ انجام شد

فرآورش بیش از ۱۹۵ میلیارد مترمکعب گاز در مجتمع پارس جنوبی

سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹۵ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه فرآورش شده است.

به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش در بازدید از واحد هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این واحد به‌عنوان مغز متفکر مجتمع گاز پارس جنوبی، مأموریت خود را که همانا پایداری امنیت انرژی است، به‌خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به نقش مؤثر، هماهنگ و همکاری سازنده این واحد با تأسیسات بالادستی تولید گاز، افزود: در سایه کار گروهی و تکیه بر توان داخل، پارسال  بیش از ۱۹۵ هزار و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز در سطح مجتمع فرآورش شده و امید داریم امسال هم با انجام اقدام‌های لازم، شرایط را برای تأمین گاز مورد نیاز بخش خانگی و صنعتی کشور فراهم کنیم.

سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: جوانان خلاق و نوآور مجتمع گاز پارس جنوبی همواره در کسب دستاوردهای مهم خوش درخشیده و واحد هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع نیز با استفاده از جوانان توانمند، نمونه شاخص و بارز در خلق این موفقیت‌های بزرگ بوده است.

باهوش تصریح کرد: برای جلب رضایت حداکثری مشتریان، مطالعات و بررسی‌های کارشناسی لازم برای ارتقای کیفی محصولات با استفاده از توانمندی‌ها و دانش سرمایه عظیم منابع انسانی مجتمع و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور از دیگر برنامه‌های مهم این واحد است و امید داریم با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۱ نیز با موفقیت به سرانجام برسد.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۹۲ میلیارد مترمکعب گاز در سطح پالایشگاه‌های این مجتمع فرآورش شده بود که این مقدار تولید پارسال به بیش از ۱۹۵ میلیارد مترمکعب رسید و این روند همچنان ادامه دارد.

 

کلیدواژه

مجتمع گاز پارس جنوبی

گاز

تولید گاز

فرآورش گاز

پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها