گاز / شناسه خبر: 11971 / تاریخ انتشار : 1395/7/24 12:58
|
در نیمه نخست امسال;

مصرف بیش از ٢میلیارد مترمکعب گاز در استان قزوین

بخش های مختلف مصرف استان قزوین در نیمه نخست امسال بیش از دو میلیارد و ٤٢٧ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند.

نفت امروز / اسماعیل مفرد بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در این باره گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١٥ درصد افزایش یافته است.

 
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین افزود: بخش قابل توجهی از افزایش مصرف گاز استان به بخش نیروگاهی اختصاص یافته است.
 
وی ادامه داد: در ٦ ماه امسال، یک میلیارد و ٧٥٩ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه برق شهید رجایی تحویل شده که این مقدار حدود ٣٠ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
 
به گفته بوشهری، نیروگاه شهید رجایی بزرگترین مصرف کننده گاز استان به شمار می رود که حدود ٧٢ درصد گاز توزیع شده در سطح استان قزوین در آن مصرف شده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین از مصرف ١٦٨ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه افزایش چشمگیری در این بخش نسبت به دوره مشابه سال قبل نداشته ایم که با توجه به افزایش تعداد مشترکان، این موضوع می تواند نشان دهنده رعایت بیشتر مردم استان در مصرف گاز باشد.
 
بوشهری، مقدار مصرف گاز در بخش صنعت استان را ٥٠٠ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: با توجه به بهره مندی ١٣ شهرک صنعتی استان از مزایای گاز طبیعی و اولویت شرکت گاز در گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی، امیدواریم استقبال صنایع در بهره گیری از گاز به عنوان سوخت اصلی روز به روز افزایش یابد.

کلیدواژه

گاز

استان قزوین

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها