گاز / شناسه خبر: 11955 / تاریخ انتشار : 1395/7/19 12:04
|

کسب رتبه دوم گازرسانی به صنایع کشور توسط استان بوشهر

استان بوشهر در میان دیگر استان ها رتبه دوم گازرسانی به صنایع کشور را کسب کرد.

نفت امروز / غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ همچون پتروشیمی ها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، شهرک های صنعتی، کارخانه های تولیدی، مرغداری ها و...  سبب شده است تا این استان، جایگاهی ویژه در زمینه فروش گاز به صنایع کسب کند.

 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: با توجه به وجود صنایع متعدد در استان، روزانه حجم بالایی از گاز به این مشترکان تحویل می شود.
 
حسینی ادامه داد: با گسترش و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در استان، ضرورت تامین سوخت این صنایع به یکی از وظایف و اولویت های کاری مهم این شرکت بدل شده است.
 
وی عنوان کرد: شرکت گاز استان بوشهر سالانه بیش از ١١ میلیارد مترمکعب گاز به مشترکان خود تحویل می دهد که این مقدار امسال به حدود ١٣ میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: صنایع عمده ای همچون پتروشیمی مبین با ظرفیت مصرف حداکثر یک میلیون مترمکعب گاز در ساعت، نیروگاه بعثت و نیروگاه عسلویه هرکدام با ظرفیت مصرف حداکثر ٣٠٠ هزار مترمکعب در ساعت، پالایشگاه فازهای ٢ و ٣ پارس جنوبی با ظرفیت ٢٠٠ هزار مترمکعب در ساعت، پالایشگاه فازهای ٤ و ٥ با ظرفیت ٢٠٠ هزارمتر مکعب در ساعت و... از جمله مشترکان عمده استان به شمار می روند.
 
به گفته وی، تاکنون گازرسانی به بیش از ١٠٢ مشترک عمده صنعتی در استان انجام شده که این میزان تا پایان امسال افزایش یافته و به تدریج شاهد تامین سوخت شمار بیشتری از صنایع استان خواهیم بود.
 
حسینی با اشاره به اهمیت توسعه گازرسانی در بخش صنعت، گفت: صرفه جویی در هزینه ها، کاهش آلودگی های زیست محیطی، بهبود محیط زیست، رونق اقتصاد کشور و اشتغال زایی از جمله مهمترین آثار گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی است. 

کلیدواژه

استان بوشهر

رتبه دوم گازرسانی

صنایع کشور

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها