نفت / شناسه خبر: 84496 / تاریخ انتشار : 1398/4/3 11:14
|

شهردار تهران: با وزارت نفت برای ارتقای حمل و نقل عمومی مذاکره می کنیم

شهردار تهران گفت:‌ برای کمک به حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران با وزارت نفت در حال مذاکره هستیم که امیدواریم این توافق به نتیجه برسد.

نفت امروز /پیروز حناچی در حاشیه مراسم افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از دلایل بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران که امروز شاهد آن هستیم، به عملکرد مناسب دوستان وزارت نفت مربوط است.

وی درباره تولید آسفالت و اینکه گفته می‌شود برخی از شرکتهای تولید آسفالت کارشان را از دست داده اند زیرا شهرداری از آنها آسفالت نمی‌خرد، افزود: ما به ظرفیت تولید آسفالت شهرداری چیزی اضافه نکردیم اما انتظار داریم شرکت‌های تولید آسفالت قیمت را واقعی به ما ارائه کنند.

شهردار تهران ادامه داد: بهره وری کارخانجات شهرداری تهران بالا رفته و نیازهایی که داشتیم باعث شد تا میزان تولیدات بالا برود.

وی درباره اجرایی شدن طرح کاهش آلودگی هوای پایتخت نیز گفت: ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت فسیلی است که ۴۰ درصد از این میزان به خودروهای شخصی مربوط است.

حناچی خاطرنشان کرد: کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی دو هدفی است که به صورت پی در پی در حال دنبال کردن آن هستیم.

وی همچنین درباره افتتاح موزه پمپ بنزین نیز گفت: امروز یکی از قدیمی ترین پمپ بنزین‌های تهران در قالب موزه افتتاح شد که این سایت در دروازه دولت قرار دارد.

به گفته حناچی در این محدوده یک «پارک موزه» در حال شکل گیری است و از وزارت نفت بابت حفظ شناسنامه این ارگان سپاسگزارم.

موزه پمپ بنزین دروازه دولت تهران که یکی از نخستین پمپ بنزین‌های نسل اول باقی‌مانده در شهر است امروز اول تیر ماه با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

چمدان: جایگاه سوخت شماره ۶ یا همان پمپ بنزین دروازه دولت در سال ۱۳۱۷ خریداری و در سال ۱۳۱۹ توسط شرکت نفت ایران و انگلیس جهت توزیع فرآورده‌های نفتی همچون نفت سفید و بنزین راه اندازی شد.

این جایگاه تا دهه ۷۰ فعال بود و پس از آن به دلیل عبور مترو از زیر آن فعالیتش متوقف و سال‌ها در اختیار بخش خدمات شهری شهرداری قرار گرفت و وضعیت مناسبی نداشت. بخش موزه‌های وزارت نفت از سال ۹۶ با بازپس‌گیری این بنا نسبت به مرمت و تبدیل آن به موزه اقدام کرد.

ایرنا

کلیدواژه

پیروز حناچی

ارتقای حمل و نقل عموم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها