نفت / شناسه خبر: 43593 / تاریخ انتشار : 1397/11/16 08:04
|

بررسی گاف‌های بزرگ وزرای دولت روحانی/ هر روز بدتر از دیروز!

دولت روحانی این روزها مصداق برعکس شدن یک شعار تبلیغاتی قدیمی است که در تبلیغ یک محصول می‌گفت" هر روز بهتر از دیروز". حالا عملکرد وزراء و مخصوصا اظهارنظرهای آنان " هر روز بدتر از دیروز است."

نفت امروز /طی دو هفته دو مطلب بیان شده از سوی حجتی وزیر کشاورزی و زنگنه وزیر نفت دولت روحانی بسیار حاشیه ساز شده بود.
گاف نخست مربوط به حجتی وزیر کشاورزی است که در پاسخ به سوال خبرنگاری که علت گرانی گوشت را از وی سوال کرد گفت: "خدا را شکر کنید که همین هم هست". این وزیر گوئی توجه ندارد برای انبوه مردم بیکار، گرسنه و جمعیت بیشماری که به گواه آمارهای همین دولت در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می‌کنند گوشتی که هر کیلوی آن به بالاتر از یکصد هزار تومان رسیده بودن با نبودنش هیچ فرقی نمی‌کند. بعید است وزیر کشاورزی دولت تدبیر و امید از این موضوع بی اطلاع باشد که شرایط به جایی رسیده که مردم به خوردن گوشت الاغ روی آورده و برخی سودجویان حتی گوشت سگ را هم به خورد آنان می‌دهند. مگر می‌شود وزیر کشاورزی دولت روحانی خبر تمسخر مردم ایران از سوی برخی رسانه های عربی که صف طویل مردم برای دریافت گوشت یخ زده را در سالگرد چهلمین سال انقلاب منتشر کرده بودند را ندیده باشد؟ آیا حجتی سخنان آن عرب که پیشنهاد می‌کرد گوشت های قربانی زائران خانه خدا را به جای کشورهای آفریقایی برای مردم گرسنه ایران بفرستند ندیده است که چگونه با بی شرمی مردم ایران را در راس کشورهای فقیری می‌داند که نیازمند دریافت گوشت نذری هستند؟ به راستی خانواده و بستگان درجه اول و دوم این وزیر دولت تدبیر و امید در چه شرایطی زندگی می‌کنند و حجتی چه مقدار از شرایط سخت و درد مردم گرسنه ای که به شعار تدبیر و امید روحانی اعتماد کردند خبر دارد؟
-    گاف دوم مربوط به شیخ الوزراء دولت تدبیر و امید است. بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران می‌گوید با توجه به شرایط فعلی ۲ راه بیشتر نداریم افزایش قیمت یا سهمیه بندی. تا همین جای کار هم بسیاری از کارشناسان با نظر وی مخالفند زیرا چاره اصلی کار کنترل قاچاق سوخت است. صف های طویل کامیون‌ها در مبادی خروجی مرزهای کشور اقدامی نیست که از سوی دولت روحانی قابل کنترل نباشد. اکثر این کامیون‌ها نفتکش‌هائی هستند که روزانه در حال قاچاق سوخت هستند. روش قاچاقچیان هم این است که یک ماده افزودنی به بنزین یا گازوئیلی که در حال قاچاق است می‌افزایند تا بتوانند نام حلال یا فرآورده دیگری بر آن گذاشته از مرز خارج شوند. این حقیقت محض بیانگر آن است که قاچاقچی‌های نفتی از خدمات فنی، راهنمائی و مشاوره متخصصان نفتی بهره می‌گیرند. در این شرایط پیدا کردن رابطه ها اگرچه ممکن است سخت باشد ولی غیر ممکن نیست. کافی است با مراکز امنیتی و اطلاعاتی کشور همکاری ویژه ای صورت بگیرد.
اما ایراد اصلی به اظهار نظر زنگنه اینجا نیست بلکه پاسخی است که به سوال یکی از خبرنگاران می‌دهد او در جواب اینکه این سهمیه بندی تا چه مدت ادامه خواهد داشت می گوید:" تا وقتی که مردم تحمل کنند". به اذعان کارشناسان، درد زخم خنده زنگنه بعد از این پاسخ دردناک تر از تدبیری است که وزیر نفت برای آینده سوخت کشور پیش بینی کرده است. کاش زنگنه از شرایط حال حاضر فرزندان خود به مردم خبر می‌داد تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم می دانستند وزرای خدمتگذار دولت تدبیر و امید در کجا و چگونه زندگی می‌کنند؟

منبع:نفتی‌ها
 

کلیدواژه

روحانی

وزیر کشاورزی

وعده های روحانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها