نفت / شناسه خبر: 23268 / تاریخ انتشار : 1396/5/8 14:39
|
وزیر نفت:

تصمیم‌های اوپک به خوبی در بازار نفت اجرا می‌شود

وزیر نفت، ایران و عراق را دو عضو تاثیر گذار اوپک دانست و گفت: امیدوارم با رعایت کامل تصمیمات اوپک در ماه‌های آتی، افزایش ذخایر که به قیمت نفت فشار آورده

نفت امروز /وزیر نفت، ایران و عراق را دو عضو تاثیر گذار اوپک دانست و گفت: امیدوارم با رعایت کامل تصمیمات اوپک در ماه‌های آتی، افزایش ذخایر که به قیمت نفت فشار آورده به وضع خوبی برسد و ما این روندی را که برای وضعیت یک قیمت منصفانه داریم، تثبیت شده ببینیم.

به گزارش نفت امروز، مهندس بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، هشتم مردادماه) پس از دیدار با جبار علی حسین اللعیبی، وزیر نفت عراق، در جمع خبرنگاران درباره رابطه ایران و عراق و تاثیر آن بر آینده قیمت نفت اظهار کرد: ما به طور تاریخی و به ویژه پس از آزاد شدن عراق از دیکتاتوری صدام، روابط بسیار نزدیکی با دوستانمان در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین روابط دو جانبه مطلوبی داریم.

وی افزود: با تصمیم‌هایی که در سال گذشته میلادی در اوپک گرفته شد، این سازمان عزم راسخ و اراده محکمی را برای سامان دادن به بازارهای جهانی نفت خام ابراز کرد و تصمیم‌هایی گرفت که بسیار خوب در بازار اجرا می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: اگرچه به دلیل بالا رفتن تولید نفت در آمریکا (فراتر از پیش‌بینی‌ها) و همچنین افزایش تولید نفت لیبی و نیجریه، اندکی بی ثباتی در بازار داشتیم، اما امیدوارم با رعایت کامل تصمیم‌های اوپک در ماه‌های آینده، افزایش ذخیره‌‌سازی‌های نفت که در بازار وجود دارد و سبب فشار به قیمتها شده است، به وضع خوبی برسد و این روندی را که برای قیمتی منصفانه داریم، تثبیت شده ببینیم.

زنگنه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق 2 عضو بنیانگذار و بسیار مهم اوپک هستند و بدون شک در این مسیر نقش خود را به خوبی ایفا خواهند کرد.

این خبر در حال تکمیل است...


 

کلیدواژه

وزیر نفت:

بازار نفت

تصمیم‌های اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها