نفت / شناسه خبر: 23219 / تاریخ انتشار : 1396/5/3 13:22
|
4 معیار ترمیم حقوق کارکنان قراردادی صنعت نفت

ورود 4 تا 5 آیتم جدید به فیش حقوقی قراردادی‌ها

سامان دهی وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی صنعت نفت به ویژه پس از آنکه «بیژن زنگنه» وزیر نفت اردیبهشت ماه امسال حقوق این دسته از کارکنان صنعت نفت را ناعادلانه توصیف کرد

نفت امروز /به گزارش نفت امروز، سامان دهی وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی صنعت نفت به ویژه پس از آنکه «بیژن زنگنه» وزیر نفت اردیبهشت ماه امسال حقوق این دسته از کارکنان صنعت نفت را ناعادلانه توصیف کرد به یکی از برنامه‌های اولویت دار کارگروه ویژه منابع انسانی در وزارت نفت تبدیل شده است.

از سوی دیگر اعلام وصول طرح ساماندهی کارکنان قرارداد مدت موقت نفت با فوریت عادی در مجلس، روند ساماندهی و ترمیم حقوق این دسته از همکاران صنعت نفت شتاب بیشتری خواهد داد.

بر این اساس هم اکنون طرحی تحت عنوان «ترمیم حقوق» کارکنان قراردادی صنعت نفت روی میز رفته و پیش بینی می‌شود مراحل تدوین، تصویب و ابلاغ این طرح نیمه دوم امسال انجام شود.

مهمترین ویژگی ترمیم حقوق کارکنان قراردادی صنعت نفت کاهش شکاف حقوق و دستمزد در مقایسه با کارکنان رسمی بوده و دومین ویژگی آن ایجاد تفاوت معنادار بین کارکنان ستادی و عملیاتی و در نهایت رفع تبعیض بین کارکنان دارای تخصص ویژه شغلی با کارکنان فاقد تخصص شغلی است.

به عبارت دیگر در صورت اجرای طرح ترمیم حقوق یک تغییر محسوس حقوق و دستمزد بین کارکنان ستادی و عملیاتی، فعالیت در مناطق خوش و بد آب هوا حاصل خواهد شد تا عملا با افزایش قابل توجه حقوق‌ها انگیزه فعالیت در مناطق عملیاتی بد آب و هوای صنعت نفت افزایش یابد.

مطابق با این سیاست کلان، اخیرا و برای نخستین بار در صنعت نفت طرح ساماندهی نظام پرداخت کارکنان قراردادی مدت موقت پتروشیمی در منطقه ماهشهر عملیاتی شده و مقرر شده حقوق قرارداد مدت موقت‌ها در منطقه ماهشهر نظام‌مند شود.

پیگیری‌های انرژی نیوز نشان می دهد در صورتی که سایر کارکنان قراردادی صنعت نفت هم همچون کارکنان قراردادی شاغل در واحدهای پتروشیمی منطقه ماهشهر مشمول ساماندهی و ترمیم حقوق شوند دست کم چهار تا پنج آیتم به فیش حقوق این دسته از کارکنان افزوده شود ضمن آنکه در طرح جدید سابقه تحصیلی افراد هم به عنوان یک آیتم مورد توجه قرار گرفته است.

در مجموع در طرح ترمیم حقوق چهار موضوع شامل فعالیت در مناطق عملیاتی، بدی آب و هوای محل خدمت، تخصص شغلی و سابقه تحصیلات دانشگاهی در افزایش حقوق کارکنان نقش آفرینی می کند.

پیش بینی می‌شود با اجرای طرح ترمیم حقوق کارکنان قراردادی صنعت نفت آیتم‌هایی همچون  فوق‌العاده بدی آب و هوا، فوق‌العاده صعوبت شرایط محل زندگی، فوق‌العاده عمومی، فوق‌العاده محرومیت از تسهیلات زندگی، فوق‌العاده جبران صرف وقت اضافی، فوق‌العاده انگیزشی و رفاهی بر اساس میزان تحصیلات از دیپلم تا فوق لیسانس، فوق‌العاده اضافه کاری و فوق‌العاده نوبت کاری به فیش حقوق کارکنان با تعیین ضرایب و فرمول‌هایی اضافه شود. (برخی از این فوق‌العاده‌ها همچون فوق العاده اضافه کاری و یا نوبت کاری هم اکنون در تعیین حقوق کارکنان اعمال می‌شود)

کلیدواژه

ترمیم حقوق کارکنان

صنعت نفت

فیش حقوقی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها