نفت / شناسه خبر: 1771 / تاریخ انتشار : 1395/6/31 10:14
|

شکایت نیجریه از شرکت‎های بین‎المللی نفتی

نیجریه از انی، شورون و دیگر شرکت‎های عمده نفتی، شکایت کرد.

نفت امروز / به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا، مقام های شرکت‎های نفتی «انی» ایتالیا، «شورون» آمریکا و یک مقام دولتی نیجریه گفتند که دولت این کشور از چند شرکت بین‎المللی نفتی بر سر صادرات اضافی نفت خام شکایت کرده است.

 
انی اعلام کرد که این شکایت مربوط به ماه مارس گذشته و درخواست نیجریه از شرکت «اجیپ» وابسته به انی، برای پرداخت حدود ١٦٠ میلیون دلار می شود.
 
انی افزود: به نظر ما این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد و باید در دادگاه در برابر آن مقاومت کنیم. درخواست های مشابهی نیز از چند شرکت بین‎المللی نفتی فعال در نیجریه مطرح شده است.
 
شورون نیز اعلام کرد که این موضوع در دادگاه نیجریه تحت بررسی قضایی قرار دارد و به همین علت ما در باره آن اظهارنظری نخواهیم کرد.
 
یک مقام دولت نیجریه که می خواست ناشناس بماند، مطرح شدن این شکایت را در دادگاه تائید کرد، اما گفت که جزئیات آن را در اختیار ندارد.
 
این در حالیست که در وبگاه روزنامه ونگارد نیجریه به نقل از اسناد دادگاه نوشته شده که دولت این کشور در شکایت‎نامه خود از اجیپ وابسته به انی و توتال فرانسه برای صدور محموله‎های نفت خام اعلام نشده در سال های ٢٠١١ تا ٢٠١٤، درخواست مبلغ ٦٣٥ میلیون دلار غرامت کرده است.
 
این شکایت ممکن است روحیه شرکت های عمده نفتی را که از حملات شبه نظامیان در مرکز نفتی دلتای نیجر در جنوب این کشور آفریقایی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، زیان دیده‎اند، بیشتر از گذشته خراب کند. میزان تولید نفت خام نیجریه هم اکنون تا یک سوم کاهش یافته است.

کلیدواژه

نیجریه

شکایت

شرکت‎های بین‎المللی نفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها