نفت / شناسه خبر: 1770 / تاریخ انتشار : 1395/6/31 09:56
|

ایران خواهان گسترش همکاری‌ با ترکیه در بخش‌ انرژی است

رئیس جمهوری با تاکید بر این که ایران در همه مراحل دوست و برادر و کنار ترکیه خواهد بود، گفت: آماده‌ایم تا روابط خود را با آنکارا در همه بخش‌ها از جمله حمل و نقل، صنعت و انرژی توسعه دهیم.

نفت امروز / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر دیروز در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، که در حاشیه هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد گفت: شرکای بخش‌های خصوصی ٢ طرف باید برای همکاری بیشتر حمایت شوند، همچنین ما دولت و ملت ترکیه را برادر خود می‌دانیم و اراده تهران، تقویت روابط با آنکارا در تمامی زمینه هاست.

 
رئیس جمهوری در ادامه به کودتای اخیر در ترکیه اشاره کرد و افزود: وقوع ناامنی و کودتا علیه دولتی که در ترکیه با رای مردم حاکمیت دارد برای ما بسیار ناراحت کننده بود و ایران از همان لحظات نخست، تمام امکانات خود را برای ثبات و امنیت در ترکیه به کار گرفت.
 
وی با بیان این که کودتا در ترکیه را در ادامه سلسله حوادثی می‌بینیم که برخی قدرت‌ها علیه منطقه ما طراحی کرده‌اند، تصریح کرد: تردیدی نداریم که با تلاش مشترک می‌توانیم جلوی مسیری که دشمن علیه ما طراحی کرده است را سد کنیم.
 
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تروریسم و خطرهای آن برای منطقه و جهان پرداخت و عنوان کرد: تروریسم تهدیدی علیه همه ماست و نقش ٢ کشور در مبارزه با تروریسم و ناامنی در منطقه و بویژه سوریه و عراق اهمیت دارد.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت دولت و ملت ایران از ترکیه در برابر کودتای اخیر در کشورش گفت: اطمینان داریم که ایران در ادامه این روند، حمایتش را از ترکیه قطع نخواهد کرد.
 
وی در ادامه، برنده اختلاف و ناامنی‌های منطقه را دشمنان جهان اسلام  دانست و با بیان این که دیگران قادر به حل مشکلات منطقه نیستند، افزود: ایران و ترکیه ٢ کشور اسلامی و بزرگ منطقه هستند و با همکاری می‌توانند در روند مبارزه با بحران‌ها و ایجاد ثبات در منطقه و از جمله سوریه و عراق نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.
 

کلیدواژه

ایران

ترکیه

گسترش همکاری‌

بخش‌ انرژی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها