نفت / شناسه خبر: 1726 / تاریخ انتشار : 1395/6/28 10:07
|
روحانی در دیدار با وزیر امورخارجه الجزایر:

قیمت نفت باید عادلانه باشد

روحانی با اشاره به اجلاس آینده اوپک در الجزایر و با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار نفت و قیمت عادلانه آن گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل نزدیک، گام‌های موثری همسو با تامین منافع جمعی برداشته شود.

نفت امروز / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی در حاشیه هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضوجنبش عدم تعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا و در دیدار مطان العامره، وزیر امورخارجه الجزایر گفت: ایران و الجزایر همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده‌اند و امروز بویژه بعد از رفع تحریم‌های ظالمانه شرایط برای ایجاد شتاب در توسعه روابط ٢ کشور در زمینه اقتصادی فراهم است که باید از آن استفاده کرد.

 
رئیس‌ جمهوری با بیان این که امیدواریم حرکت جدیدی در روابط اقتصادی ٢ کشور آغاز شود، افزود: بی‌تردید در شرایط کنونی منطقه، تقویت رایزنی‌ها و همکاری نزدیک می‌تواند در حل و فصل مسائل تاثیرگذار باشد.
 
روحانی در ادامه، تلاش برای موفقیت اجلاس آینده تولیدکنندگان نفت در الجزایر را مورد اشاره قرار داده و با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار نفت و قیمت عادلانه برای آن، تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل نزدیک، گام‌های موثری همسو با تامین منافع جمعی برداشته شود.
 
فرستاده ویژه رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه الجزایر نیز در این دیدار ضمن انتقال پیام شفاهی رئیس‌ جمهوری کشورش به دکتر روحانی، گفت: روابط و مناسبات ٢ کشور بر مبنای استقلال نظر بنا شده است و مصمم هستیم روابط برادرانه خود با تهران را بیش از پیش گسترش دهیم.
 
وی افزود: تهران و الجزیره برای توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود به نفع ٢ ملت و ملت‌های منطقه اراده جدی دارند و الجزایر می‌تواند دروازه حضور ایران در بازار آفریقا باشد.

کلیدواژه

اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد

ایجاد ثبات در بازار نفت

اجلاس آینده اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها