نفت / شناسه خبر: 1622 / تاریخ انتشار : 1395/6/20 11:41
|

اجرای طرح جامع بهینه سازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب

طرح جامع بهینه سازی تاسیسات سطح الارضی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حال اجراست.

نفت امروز / سید عبداله موسوی، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: طرح بهینه سازی تاسیسات سطح الارضی برنامه ای جامع و بلندمدت برای نوسازی و بازآرایی تاسیسات تولیدی شرکت های بهره بردار زیر مجموعه این شرکت به شمار می آید و هدف آن ایمن سازی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید و بهره گیری از فناوری های روزآمد است.

 
وی با تشریح طرح بهینه سازی تأسیسات سطح الارضی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیح داد: اکنون ١٥٠ واحد تولیدی، حدود ٣٢ هزار کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز و ٧٠٠ دستگاه انواع ماشین آلات فرایندی در حال فعالیت هستند.
 
به گفته موسوی، این تاسیسات نفت خام فرآوری شده حدود ٢ هزار حلقه چاه را در گستره پنج استان کشور به مبادی مصرف انتقال می دهند.
 
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب میانگین عمر تاسیسات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را حدود ٤٠ سال اعلام کرد و افزود: بخشی از آنها حدود ٧٠ سال است در مدار عملیاتی قرار دارند که با تعمیر و نگهداری مستمر سرپا نگه داشته شده اند.
 
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم اکنون با بیش از ٤٥ میدان هیدرو کربوری بزرگ و کوچک در گستره ای افزون بر ٤٠٠ هزار کیلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ٨٠ درصد نفت خام و ١٦ درصد گاز کشور را تولید می‌کند.

کلیدواژه

مناطق نفتخیز جنوب

طرح جامع بهینه سازی

تاسیسات سطح الارضی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها