نفت / شناسه خبر: 1620 / تاریخ انتشار : 1395/6/20 11:25
|
جهانگیری:

بوشهر، قلب و مرکز انرژی کشور است

معاون اول رئیس جمهوری استان بوشهر را پایتخت، قلب و مرکز انرژی کشور دانست و گفت: مهمترین منابع نفت و گاز کشور در استان بوشهر قرار دارد و این استان یکی از کانون‌های اصلی توسعه ایران است.

نفت امروز / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز پس از ورود به فرودگاه بوشهر از سوی استاندار و جمعی از مقامهای ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

 
معاون اول رئیس جمهوری در بدو ورود به این استان در جمع خبرنگاران گفت: مردم استان بوشهر همواره نقش ویژه‌ای در تاریخ ایران داشته‌اند و حضور آنها در همه صحنه ها حضوری تاثیرگذار بوده است.
 
وی استان بوشهر را پایتخت، قلب و مرکز انرژی کشور دانست و افزود: مهمترین منابع نفت و گاز کشور در استان بوشهر قرار دارد و این استان یکی از کانون‌های اصلی توسعه ایران است.
 
جهانگیری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ٢ واحد جدید نیروگاه اتمی که امروز انجام خواهد شد، تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت تنوع بخشی به انرژی کشور است و هم اکنون بخش اصلی انرژی از تبدیل مواد فسیلی به برق و بیش از ٧٥ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور با گاز تامین می‌شود، از این رو باید به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم.
 
معاون اول رئیس جمهوری یکی از انرژی‌های تجدیدپذیر را انرژی اتمی دانست و عنوان کرد: استفاده از انرژی اتمی به پایداری شبکه، محیط زیست و صرفه جویی در مواد فسیلی کمک می‌کند و امیدوارم شاهد راه اندازی اینگونه نیروگاه‌ها در دیگر نقاط کشور باشیم.
 
وی توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر را گامی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی اتمی هم از نظر توسعه علم و فناوری و دسترسی کشور به فناوری‌های جدید اهمیت دارد و هم از نظر تبدیل مواد خام به صنایع پیشرفته و توسعه صادرات دارای اهمیت است.
 
جهانگیری افزود: خوشبختانه امروز تصمیمهای خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اتخاذ شده که مهمترین آنها به حرکت درآوردن بخش تولید، راه‌اندازی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی است.
 
معاون اول رئیس جمهور قرار است در این سفر علاوه بر بازدید از نیروگاه بوشهر، در جلسه شورای اداری استان که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، شرکت کند.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان انرژی اتمی و قائم مقام وزارت امورخارجه در این سفر، جهانگیری را همراهی می‌کنند.

کلیدواژه

معاون اول رئیس جمهور

استان بوشهر

مرکز انرژی کشور

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها