نفت / شناسه خبر: 1617 / تاریخ انتشار : 1395/6/20 10:57
|

دفاع وزیر انرژی الجزایر از افزایش تولید نفت ایران

وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد باید به حق ایران، نیجریه و لیبی برای افزایش تولید نفت احترام گذاشته شود.

نفت امروز / به گزارش شبکه بلومبرگ، نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی و معادن الجزایر، اعلام کرد تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک می‎توانند در گفت‎و‎گوهای مربوط به تثبیت بازار، حق کشورهایی همچون ایران، نیجریه و لیبی را برای افزایش تولید به رسمیت بشناسند.

 
وی پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، گفت: ایران حق دارد تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم‎ها افزایش دهد.
 
وزیر انرژی الجزایر که کشور میزبان نشست غیر رسمی اوپک در حاشیه اجلاس بین‎المللی انرژی در ماه جاری میلادی است، افزود: این همچنین حق لیبی و نیجریه است که تولید نفت خود را بیفزایند.
 
بوطرفه در پاسخ به پرسشی درباره امکان مستثنی شدن ایران، نیجریه و لیبی، از توافق احتمالی برای تثبیت تولید نفت، گفت: همه راه‎حل‎ها ممکن هستند.
 
وی اعلام کرد مقصد آینده سفر او، پایتخت فرانسه است و در آنجا با محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک و خالد الفالح، وزیر انرژی قطر، دیدار می‎کند.
 
وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد در صورت ناتوانی از دستیابی به توافق برای تثبیت تولید نفت در نشست الجزایر، امکان ادامه گفت‎و‎گوها در نشست رسمی آینده اوپک در وین، پایتخت اتریش، وجود دارد.
 
بوطرفه گفت: اگر در الجزیره به توافق برسیم خوب است، اما اگر به توافق نرسیم هم از این نشست راضی خواهیم بود.

کلیدواژه

وزیر انرژی الجزایر

افزایش تولید نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها