نفت / شناسه خبر: 1599 / تاریخ انتشار : 1395/6/17 15:59
|

عربستان در حال بررسی خرید یک شرکت خدمات دکل نفتی

عربستان خرید شرکت بهره‎برداری دکل زمینی «دالما انرژی» را از طریق مزایده، بررسی می‎کند.

نفت امروز / به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، به نقل از منابع آگاه، شرکت حفاری عربی (ای دی سی) متعلق به عربستان سعودی، خرید شرکت «دالما انرژی» را از طریق مزایده بررسی می کند.

 
این خرید ممکن است برای «دالما انرژی» بیش از ٥٠٠ میلیون دلار درآمد به همراه داشته باشد.
 
دو منبع آگاه روز سه شنبه به رویترز گفتند که بانک گلدمن ساچز مامور شده است برای فروش «دالما انرژی» از طریق شرکت سرمایه‎گذاری القحطانی مستقر در سعودی، اقدام کند.
 
یک منبع دیگر به رویترز گفت که ای دی سی به خرید دارایی‎های دالما انرژی در عربستان سعودی، عمان و الجزایر علاقه مند است و مذاکرات درباره این معامله بالقوه که حدود سه یا چهار ماه پیش آغاز شده است، ادامه دارد.
 
پیش بینی شده است این معامله تا پایان اکتبر تکمیل و نهایی شود.
 
بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه اینترنتی دالما انرژی، این شرکت مالک و بهره‎بردار از ٣١ دکل زمینی نفت در حوزه خلیج فارس، آسیا و آفریقا است و به مشتریانی شامل شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم، شرکت سعودی آرامکو و شرکت دی ان او عمان، خدمات ارائه می‎کند.
 
ای دی سی یک شرکت سرمایه‎گذاری مشترک است که ٥١ درصد سهام آن به شرکت خدمات صنعتی سازی و انرژی (طاقه) مستقر در عربستان و بقیه سهام آن به شرکت خدمات میدان‎های نفتی شلمبرژه، تعلق دارد.
 
شلمبرژه در بیانیه ای که از طریق پست الکترونیک برای رویترز فرستاد، اعلام کرد که در باره ادغام ها و خریدها صحبت نمی کند و و گلدمن ساچز نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.
 
شرکت‎های بین‎المللی نفت در ٢ سال گذشته، به علت سقوط قیمت‎های نفت، هزینه کرد و سرمایه گذاری های خود را در این بخش کاهش داده‎اند که تاثیرهای منفی آن در سراسر بخش انرژی مشاهده و احساس می شود.
 
شرکت‎های پیمانکاری دکل، سکو و خدمات میدان‎های نفتی مستقر در خلیج فارس وادار به پذیرش کاهش در قراردادهایشان با شرکت‎های اکتشاف نفت شده اند، گرچه هنوز فعالیت در این منطقه بیشتر از دیگر بخش‎های حهان است، زیرا تولیدکنندگان نفت در حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، سطح تولید خود را به منظور نگهداشتن سهم خود در بازار، حفظ می‎کنند.
 
عربستان با تولید روزانه بیش از ١٠ میلیون بشکه نفت خام، بزرگ‎ترین تولید کننده نفت عضو اوپک و نخستین صادر کننده نفت جهان به شمار می‌رود.
 
 
 

کلیدواژه

عربستان

دکل نفتی

دالما انرژی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها