نفت / شناسه خبر: 157968 / تاریخ انتشار : 1402/6/3 15:34
|

بارگیری سکوی نفتی 7 هزار تنی در بوشهر

نفت امروز / مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به بارگیری دومین سکوی نفتی میدان نفتی رشادت گفت: سکوی این پروژه در نقطه تکمیل 7 هزار تن وزن خواهد داشت که به لحاظ وزن و چهارپایه بودن در نوع خود در طول تاریخ صنعت نفت کشور بی‌نظیر

بوشهر اسدالله ابویسانی مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) ظهر امروز در آئین بارگیری دومین سکوی نفتی میدان نفتی رشادت اظهار داشت: صدرا با 5٠ سال سابقه، قدیمی‌ترین مجموعه کشتی‌سازی کشور است که در طول سال‌ها پروژه‌های بزرگ ملی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: این شرکت در 2 حوزه کشتی‌سازی و تعمیرات، و نفت و گاز و پروژه‌های تاسیسات فراساحلی فعالیت می‌کند.
این مقام مسؤول عنوان کرد: سکوی فرایندی پروژه میدان نفتی رشادت در نقطه تکمیل 7 هزار تن وزن خواهد داشت و هم اکنون 5 هزار تن آن تکمیل شده است؛ این سکو به لحاظ وزن و چهارپایه بودن در نوع خود در طول تاریخ صنعت نفت کشور بی‌نظیر است و با همت متخصصان داخلی بارگیری این سکو روی بارج با موفقیت انجام شده است و مراحل تکمیلی خود را در چند ماه آینده طی خواهد کرد.
ابویسانی اضافه کرد: وقفه‌ای در این پروژه طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های دقیق و فشرده تا سال آینده مراحل تکمیلی آن انجام و به بهره‌برداری برسد.
ابویسانی با بیان اینکه این سکو از مهندسی تا ساخت کاملاً ایرانی است خاطرنشان کرد: پروژه‌های شاخص صدرا در حوزه نفت و گاز، ١٠ سکوی گازی میدان پارس جنوبی است که همزمان ساخته، حمل، نصب و راه‌اندازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است که این، نشان از توانمندی و ظرفیت عظیم در استان است.
وی بیان کرد: پروژه شاخص در حوزه کشتی‌سازی، پروژه نفت‌کش 113 هزار تنی مربوط به شرکت نفت خارجی است که دو فروند آن تکمیل و تحویل شده و فروندهای بعدی در حال آماده‌سازی است.
مدیرعامل صدرا گفت: صدرا پس از انجام این پروژه‌ها نیازمند توجه ویژه برای نقش‌آفرینی دوباره است؛ صدرا با داشتن مهندسان و تکنسین‌های ماهر برای کشتی‌سازی، آمادگی کامل برای رفع نیازمندی‌های کارفرمایان داخلی دارد.

کلیدواژه

نفت

شرکت صنعتی دریایی ایران

سکوی نفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها