نفت / شناسه خبر: 1497 / تاریخ انتشار : 1395/6/13 10:11
|
نفت امروز احتمال افزایش قیمت نفت را بررسی می کند؛

محدود کردن تولید نفت دردی دوا نمی‌کند

در حالی که اظهارات مقامات کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در آستانه اجلاس اوپک باعث شده تا امیدواری ها نسبت به حفظ یا کاهش سطح تولید و افزایش قیمت نفت بیشتر شود، برخی تحلیل گران نظری متفاوت ابراز می کنند

تحریریه نفت امروز/ در حالی که اظهارات مقامات کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در آستانه اجلاس اوپک باعث شده تا امیدواری ها نسبت به حفظ یا کاهش سطح تولید و افزایش قیمت نفت بیشتر شود، برخی تحلیل گران نظری متفاوت ابراز می کنند.
در همین زمینه، هلیما کرافت، کارشناس نفتی «آر.بی.سی کپیتال مارکتس» بر این باور است که حتی در صورتی که کشورهای تولید کننده بتوانند به توافقی در زمینه کاهش تولید دست پیدا کنند، قیمت ها در سال جاری همچنان متلاطم و پرنوسان خواهند بود.
سرپرست بخش استراتژی کالای آر.بی.سی می گوید بازار نفت «حکایت دو ماه اوت» را تجربه کرد. با جان گرفتن امیدها درباره حفظ میزان تولید نفت با دیدار روسیه و اعضای اوپک در حاشیه «نشست بین المللی انرژی» که ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر در الجزایر برگزار می شود، در ابتدا قیمت نفت تقویت شد.
همزمان که ولادیمیر پوتین در گفتگویی با بلومبرگ از حمایت از تثبیت تولید صحبت کرد، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، چشم اندازها درباره کاهش تولید را کم اهمیت جلوه داد. همچنین وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان بتوانند به اشتراک نظر دست پیدا کنند.
البته کرافت می گوید صف آرایی تازه اوپک با نگرانی ها درباره عرضه بیش از حد به خاطر بالا بودن نفت خام و سوخت انبار شده در ماه اوت و رکورد واردات نفت خام توسط ایالات متحده در دو هفته پیاپی، داغ شده بود. با ذخیره بسیار بالا و تولید اعضای اوپک در سطوح نهایی، توافق در الجزایر تاثیر اندکی بر عرضه جهانی نفت خواهد داشت.
او می گوید: در حال حاضر تمام این ها یک بازی احساسی است. من فکر می کنم احساسات بازار را هدایت می کنند و بنابراین فکر می کنم اگر حس کنید که اوپک می تواند کاری کند، زمینه فراهم می شود و به صورت بالقوه قیمت ها را چهار یا پنج دلار بالاتر از نرخ امروز می برد.
آر.بی.سی کپیتال پیش بینی می کند که قیمت ها تا پایان سال در مواجهه با باد موافق به سوی اقتصاد کلان، تا ۵۰ دلار افزایش پیدا می کند. از جمله این شرایط، قدرت دلار آمریکا است که باعث می شود نفت تحت سلطه دلار برای دارندگان دیگر ارزها گران تر شود.
به باور کرانچ، بازار نفت تا پایان سال به سمت تلاطم پیش می رود. او می گوید ما سال آینده را نظاره می کنیم و می گوییم می توانیم این برآمدگی و موجودی را کاملا صاف کنیم. در این زمان می توان به سمت محدوده قیمت ۶۰ دلار حرکت کرد.
 

کلیدواژه

تولید نفت

افزایش تولید نفت

صادرات و تولید نفت

رشد تولید نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها