نفت / شناسه خبر: 136548 / تاریخ انتشار : 1400/6/14 09:15
|
وزیر انرژی هند:

پتانسیل فوق‌العاده هند و روسیه

هاردیپ سینگ پوری ، وزیر انرژی هند ، به RT گفت که پتانسیل افزایش همکاری بین روسیه و هند در حوزه انرژی بسیار زیاد است و سرمایه گذاران هر دو کشور به دنبال توسعه پروژه های سودمند متقابل هستند.

به گزارش نفت امروز به نقل از راشاتودی، وزیر انرژی هند ادامه داد: همکاری‌های زیادی در بخش نفت و گاز طبیعی (بین روسیه و هند) در حال انجام است.

وزیر نفت و گاز طبیعی هند و رئیس هیئت نمایندگی کشورش در مجمع اقتصادی شرقی روسیه (EEF) گفت: "این همکاری پتانسیل فوق العاده‌ای دارد." وی خاطرنشان کرد: روسیه پروژه‌های جاری بسیاری در زمینه انرژی در هند دارد و به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور است. همانطور که در تعدادی از جلسات این هفته با EEF در شرکت‌های روسی بیان شد.

. به گفته پوری ، سرمایه گذاری هند در بخش انرژی روسیه بالغ بر 16 میلیارد دلار است، در حالی که روسیه حدود 14 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده است.

پوری همچنین اظهار داشت که وابستگی واردات هند به هیدروکربن‌های مایع و گاز حدود 85 درصد است، در حالی که تنها حدود 1 درصد از واردات انرژی این کشور از روسیه انجام می‌شود.

هند پیش بینی می کند اقتصاد این کشور در سه تا چهار سال آینده به 5 تریلیون دلار برسد و انتظار دارد که مصرف سرانه انرژی این کشور "به صورت تصاعدی" افزایش یابد و زمینه بیشتری برای تقویت همکاری‌های انرژی بین دو کشور فراهم شود. "ما نقشه راه [در حوزه انرژی] را در نظر داریم. هر دو طرف خواهان توافقات بلندمدتی هستند که قابلیت پیش بینی ، ثبات قیمت را فراهم کند. "

وی افزود که انتظار دارد در آینده نزدیک "گفتگوی جذابی" در مورد افزایش جریان انرژی به هند انجام شود ، زیرا تقاضای انرژی این کشور آن را به یک بازار جذاب تبدیل می‌کند. "مهم نیست کجا نفت و گاز پیدا می‌کنید ، کسی باید آن را مصرف کند. بسیاری از بازارهای موجود به جایی رسیده اند که منابع خود را ، وارد می‌کنند.

هند یکی از کشورهایی است که در ارزیابی تقاضای آن نمی توانید دچار اشتباه شوید. " هند نیاز به انرژی دارد و منابع انرژی اینجا (در روسیه) هستند. روسیه و هند شرکای استراتژیکی در زمینه انرژی هستند و هیچ کس در این زمینه شک ندارد. "

نارندرا مودی ، نخست وزیر هند ، در نشست عمومی EEF روز جمعه در مورد همکاری بین هند و روسیه مثبت صحبت کرد. وی گفت: این همکاری می‌تواند ثبات را در بازار جهانی انرژی به ارمغان بیاورد و آن را "ستون اصلی مشارکت استراتژیک ما" نامید.

مودی گفت: کارگران هندی در پروژه‌های گاز در "منطقه آمور ، از یامال تا ولادیوستوک و تا چنای" مشارکت می‌کردند و مقامات هند "پل انرژی و تجارت را در نظر دارند".خوشحالم که مسیر دریایی چنای-ولادیوستوک در حال پیشرفت است.

مودی اظهار داشت: این پروژه اتصال ، به همراه کریدور بین المللی شمال و جنوب [حمل و نقل] ، هند و روسیه را از نظر فیزیکی به یکدیگر نزدیک می‌کند.

کلیدواژه

وزیر انرژی هند

هند و روسیه

روسیه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها