نفت / شناسه خبر: 136523 / تاریخ انتشار : 1400/6/11 12:21
|

واکنش بازار نفت به نشست اوپک‌پلاس

قیمت نفت روز پنجشنبه پس از موافقت اوپک پلاس با ادامه بازگشت تدریجی عرضه به بازار در کاهش یافت.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، کاهش قیمت‌ها در شرایطی صورت گرفت که  موارد ابتلا به کروناویروس در سراسر جهان در حال افزایش است و بسیاری از پالایشگاه های ایالات متحده ، که منبع اصلی تقاضای نفت هستند ، همچنان تعطیلند
 
 قیمت هر بشکه نفت برنت پس از 4 سنت کاهش در روز چهارشنبه ، 15 سنت یا 0.2 درصد کاهش یافت و به 71.44 دلار در هر بشکه رسید.  نفت آمریکا پس از 9 سنت افزایش در جلسه قبل ، 20 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 68.39 دلار در هر بشکه رسید.
 
 سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه، روز چهارشنبه توافق کردند که سیاست کاهش تولید بی‌سابقه را با اضافه کردن 400000 بشکه در روز (bpd) هر ماه به بازار ادامه دهند.
 با این حال ، اوپک پلاس پیش ‌بینی تقاضای خود را برای سال 2022 افزایش داد و در عین حال با فشار برای افزایش تولید از سوی دولت بایدن روبرو بود. دولت باید در واکنش به تصمیم اوپک اعلام کرده:  "خوشحال است" این گروه تعهد خود را برای افزایش عرضه مجددا تأیید کرد.
 
 بیورنار ، رئیس بازار نفت ریستاد انرژی ، گفت: "آنچه هنوز قطعی نیست ...  که آیا تقاضا می‌تواند به همان سرعتی که اوپک‌پلاس و بازار پیش بینی کرده رشد کند یا خیر چراکه، خطر  قرنطینه‌های جدید برای مقابله با گسترش گونه  جهش یافته کووید افزایش یافته است."
 
 در ایالات متحده ، بازگشایی مجدد پالایشگاه‌های نفت در لوئیزیانا ممکن است هفته ها طول بکشد. پس از طوفان آیدا اپراتورها با کمبود برق و آب مواجه شده‌اند و همین مسیله  تقاضای نفت را کاهش می‌دهد.
 
 رگولاتور دریایی آمریکا اعلام کرد شرکت‌های انرژی در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سکوها و خطوط لوله در خلیج مکزیک هستند و حدود 1.4 میلیون بشکه در روز از تولید نفت همچنان تعطیل است.
 
 اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا 7.2 میلیون بشکه کاهش یافته و فرآورده‌های نفتی عرضه شده توسط پالایشگاه‌ها با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور  افزایش یافته است. 
 
 کایرن کلنسی ، اقتصاددان کالایی در Capital Economics گفت: "به نظر می‌رسد سهام در هفته‌های آینده افزایش یابد زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد که آغاز فعالیت پالایشگاه‌ها پس از طوفان ایدا بیش از تولید نفت خام طول خواهد کشید."

کلیدواژه

نشست اوپک پلاس

اوپک پلاس

بازار نفت

نفت و اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها