نفت / شناسه خبر: 136463 / تاریخ انتشار : 1400/6/7 09:15
|

رونق نفت 2021: آیا بازار نفت برای جهش بزرگ آماده است؟

قیمت نفت خام از اکتبر بهترین هفته خود را تجربه کرد و یک استراتژیست معتقد است، در هفته‌ها و ماه‌های آینده، قیمت بالاتر و بالاتر خواهد رفت.

به گزارش نفت امروز به نقل از فوربس، قیمت شاخص بین المللی برنت طی پنج روز معاملاتی اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافت و در پایان روز جمعه به 72.70 دلار رسید.  این میزان همچنان ۶ درصد پایین‌تر از  قیمت1 جولای یعنی 77.16 دلار است، اما نشان دهنده افزایش 11 درصدی نسبت به اواخر 20 اوت است.
 
 خوب ، از اینجا به کجا برویم؟  مت مالی ، استراتژیستِ میلر تاباک ، چهارشنبه با حضور در شبکه CNBC اعلام کرد، یک شاخص نادر بازار، به نفع افزایش قیمت نفت در یک سوم پایانی سال است.
 
 این اظهارات در جریان یک میزگرد با موضوع ««چگونه سرمایه گذاران می‌توانند از خود در برابر فشارهای منفی در بازارهای سهام محافظت کنند» مطرح شد. 
 مالی گفت: در حال حاضر تنها چیزی که  واقعاً به آن توجه می‌کنم،‌گروه سهام‌هایی است  که الان اندکی کاهش یافته است، بنابراین اگر بازار  افت کند ، این گروه  باید از ما [سرمایه گذاران] محافظت کند. همچنین فکر می‌کنم اگر بازار همچنان به صعود ادامه دهد ، بخشی که ظاهر خوبی خواهد داشت، انرژی است."
 
 اوایل اکتبر سال گذشته من به این گروه صعودی رسیدم و از آن زمان، حتی با وجود عقب نشینی که از ماه ژوئن شاهد بودیم ، بخش انرژی با اختلاف زیادی در بازار  عمل کرده است.  انرژی در چند ماه گذشته کاهش یافته است و  فکر می.کنم بیش از حد فروخته شده است، بنابراین از لحاظ فنی، این واقعیت را دوست دارم که دوباره بازگشت 
 است. نفت خام در نمودار هفتگی خود چیزی را که "صلیب طلایی" نامیده می شود مشاهده کرده است.
 
 پدیده‌ «صلیب طلایی»  زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک کوتاه مدت کالا یا سهام از میانگین متحرک بلند مدت خود بالاتر برود. همانطور که CNBC گزارش می دهد ، بازار انرزی را به عنوان شاخصی می‌بیند که  برای رشد فضای بیشتری دارد.
 
 مالی معتقد است این امر به ویژه در مورد نفت خام صادق است.  وی خاطرنشان کرد: "این امر فقط سه بار از آغاز این قرن رخ داده است و هر بار، افزایش شدید  قیمت نفت خام از 20 تا 50 درصد را به دنبال داشت. »
 
 با توجه به عوامل دیگری که در حال حاضر بر قیمت نفت خام تأثیر می‌گذارد - از جمله گسترش نوع دلتا کویید و تلاش‌های ایالات متحده و دیگر دولت‌ها برای کند کردن صنعت انرژی از طریق مالیات و مقررات - چنین جهشی در کوتاه مدت، بعید به نظر می‌رسد.  به  باز هم ، بسیاری از مردم در طول این سالها در  انتظار رفتار منطقی  بازار نفت برشکست شده‌اند.
 
 یک چیز قطعی است: اگر چنین جهشی در قیمت نفت اتفاق بیفتد ، بحران بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی شروع می‌شود.
 
 البته دولت بایدن و دموکرا‌ت‌های کنگره در حال برنامه ریزی برای کاهش  سود صنعت نفت و گاز در سال‌های آینده هستند.

کلیدواژه

قیمت نفت

بازار نفت

فوربز

نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها