نفت / شناسه خبر: 136460 / تاریخ انتشار : 1400/6/6 18:47
|

بی‌پولی و توقف تولید در آگوکو

آگوکو، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت لیبی (NOC) ، تولید نفت را به دلیل کمبود منابع مالی متوقف کرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل‌پرایس، آگوکو   هشدار داد که عملیات تولید نفت را متوقف می کند مگر اینکه سهم خود را از بودجه سال گذشته و امسال بدست آورد.
 
 این اولین باری نیست  آگوکو که  پمپاژ نفت را متوقف می‌کند. ماه آوریل ، این شرکت تصمیم گرفت تولید خود به علت تأخیر در  اختصاص بودجه برای تعمیر و نگهداری زیرساخت‌ها متوقف کند
 
 آگوکو اپراتور میادین نفتی سریر ، مصلا ، البیضا ، نفوره و حمدا است و مجموعاً می‌تواند 300000 بشکه در روز (bpd) پمپاژ کند.
 
 پس از توقف تولید آگوکو ، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد،  به دلیل کمبود بودجه برای تعمیر زیرساخت‌ها در بندر هاریگا فورس ماژور، تولید نفت خام این کشور را برای اولین بار در ماه ها به زیر 1 میلیون بشکه در روز رساند. شرکت ملی نفت مجبور به تعلیق تولید در چندین میدان شد و کمبود بودجه را به گردن بانک مرکزی لیبی انداخت.
 
 یک هفته بعد ، NOC اعلام کرد که پس از توافق با دولت جدید بر سر تخصیص بودجه، وضعیت قوری مازور بارگیری از پایانه نفتی هاریگا را لغو کرده است.
 
 در حال حاضر ، تولیدکننده نفت آفریقای شمالی در اوپک پلاس از کاهش تولید معاف هستند.  بر اساس منابع ثانویه در آخرین گزارش ماهانه بازار نفت اوپک ، تولید نفت خام لیبی در ماه جولای به طور متوسط ​​1.165 میلیون بشکه در روز بود ، در حالی که در ماه ژوئن 1.163 میلیون بشکه در روز رسید.
 
 وزیر نفت لیبی در اوایل ماه جاری به بلومبرگ گفت اگر لیبی نتواند اختلاف طولانی مدت بر سر بودجه خود را حل کند ، لیبی برای حفظ تولید نفت خود در سطح فعلی تلاش می کند.  موفقیت برنامه های لیبی برای افزایش تولید نفت به دلیل اختلاف نظر در بودجه کشور در خطر است - این اولین بودجه ملی در نزدیک به یک دهه گذشته است.

کلیدواژه

آگوکو

لیبی

درآمد نفتی

نفت خام

تولید نفت لیبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها