نفت / شناسه خبر: 136441 / تاریخ انتشار : 1400/6/4 17:20
|

پایان صعود نفت در بحبوحه کرونا

نفت روز پنجشنبه برای اولین بار در هفته اخیر، کاهش یافت.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، نگرانی‌های مجدد در مورد کاهش تقاضا به خاطر افزایش موارد ابتلا به کووید -19 ، صعود سه روزه را متوقف کرد و مکزیک بخشی از تولید نفت خود را احیا کرد.
 هر بشکه نفت خام برنت 71 سنت یا 1 درصد کاهش یافت و به 71.54 دلار در هر بشکه رسید و در روز چهارشنبه 1.7 درصد افزایش یافت.
 
 نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش 1.2 درصدی در جلسه قبل ، 78 سنت یا 1.15 درصد در 67.58 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
 
 اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) گزارش داد که موجودی نفت خام آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و تقاضای کلی سوخت به بیشترین میزان از مارس 2020 رسید.اما چشم‌انداز تقاضا کاملاً صعودی نیست.
 
تحلیلگر کپیتال اکونومیک در این مورد نوشت: به نظر می رسد مصرف کنندگان آمریکایی به  گسترش نوع دلتا کرونا بی‌تفاوت هستند ... با این حال، دوران اوج تقاضا در ایالات متحده نزدیک می‌شود و جلوی قیمت را خواهد گرفت.
 
 آتش سوزی روز یکشنبه در سکوی دریایی مکزیک، دست کم پنج کارگر را  کشته و  بیش از 400000 بشکه  (bpd) تولید در روز  را از بین برد. اما تولید در مکزیک از سرگرفته شده و  بر قیمت‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.
 
 پمکس تاکنون 71000 بشکه در روز تولید خود را بازیابی کرده  و انتظار می رود ظرف چند ساعت 110 هزار بشکه دیگر به آن اضافه کند.
 
  میزان مبتلایان به کرونا دلتا، افزایش یافته است و سرعت گسترش دلتا، نگرانی‌ها را در خصوص روند بهبود اقتصاد افزایش داده است.
 
احسان خمان ، مدیر بانک MUFG در خصوص بازار نفت می‌گوید:  فاکتورهای  فشار و کشش منجر به افزایش شدید قیمت نفت در هفته های اخیر شده است.در آینده، تعادل بازار آشفته  تقاضا افزایش یافته و می‌توانیم تا پایان سال 2021 قیمت نفت را خنثی نگه داریم.

کلیدواژه

صعود نفت

بازار جهانی نفت

قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها