نفت / شناسه خبر: 136404 / تاریخ انتشار : 1400/6/2 09:00
|

تایید کامل واکسن فایزر و صعود نفت

روز سه شنبه پس از آنکه واکسن Pfizer Inc/BioNTech SE COVID -19 تأیید کامل اداره مقررات دارویی ایالات متحده را گرفت، قیمت نفت افزایش یافت و سرمایه گذاران امیدوار هستند، تقاضای سوخت با افزایش نرخ واکسیناسیون افزایش یابد.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت 66 سنت یا 0.9 درصد افزایش یافت و به 69.41 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 60 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 66.24 دلار در هر بشکه رسید.
 
 هر دوی این معیارها پس از  یک  هفته زیان که در  9 ماه گذشته بی سابقه بود ، بیش از 5 درصد در روز دوشنبه جهش یافتند.
 
 سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA ، که دسامبر گذشته واکسن دو دوز Pfizer/BioNtech را برای استفاده اضطراری مجاز کرد ، اکنون تأییدیه کامل برای استفاده در افراد 16 سال به بالا را هم صادر کرده است.
 
 مقامات بهداشتی امیدوارند این اقدام آمریکایی‌های واکسینه نشده را متقاعد کند که  تزریق واکسن، ایمن و موثر است و انتظار می‌رود که دولت‌های ایالتی و محلی و کارفرمایان خصوصی را مجبور کند، واکسیناسیون را اجباری کنند.
 
 ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد OANDA می‌گوید: « حالا که FDA سیگنال واکسن فایزر را ۱۰۰ درصد تایید کرده است، آن گروه اقلیتی که برای واکسن زدن تردید داشتند، به احتمال زیاد واکسن خواهند زد.  بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی مجبور هستند زدن واکسن را اجباری کنند، در نتیجه میزان  سفر  در پاییز به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت."
 
 نظرسنجی اولیه رویترز  از داده‌های صنعت در روز دوشنبه نشان داد ، با افزایش قیمت‌ها ، موجودی نفت خام و بنزین ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافته است ، در حالی که انتظار می رود ذخایر تقطیر افزایش یابد.
 
  افزایش مجدد تقاضای سوخت،  قیمت را تضمین کرده  و تولید نفت خام پالایشگاه‌های هند در ماه جولای به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسید.
 
 پس از آنکه وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که  20 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر اضطراری نفت را  برای تبعیت از قوانین جدید  تصویب شده  خواهد فروخت، افزایش قیمت محدود شد.

کلیدواژه

کرونا و نفت

واکسن فایزر

صعود نفت

بازار نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها