نفت / شناسه خبر: 136403 / تاریخ انتشار : 1400/6/1 17:44
|
رویترز:

شروع صادرات سوخت به افغانستان با درخواست طالبان

اتحادیه صادرکنندگان نفت ، گاز و پتروشیمی ایران روز دوشنبه اعلام کرد ، صادرات بنزین و گازوئیل به افغانستان چند روز پیش از سر گرفته شد.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز،  طالبان هفته گذشته قدرت را در افغانستان به دست گرفتند زیرا ایالات متحده و متحدانش پس از یک جنگ 20 ساله نیروهای خود را از کشور خارج کردند.
 
  بسیاری از مردم وحشت زده  شهرها را ترک کردند  ، زیرا از انتقام جویی و بازگشت  قوانین  طالبان می‌ترسیدند و در همین راستا قیمت بنزین در افغانستان،  هفته گذشته به 900 دلار در هر تن رسید.
 
 برای مقابله با افزایش قیمت ، دولت جدید طالبان از ایران  خواست که مرزها را برای تجار باز نگه دارد.
 
 حمید حسینی ، عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه ایرانیان در تهران به رویترز گفت: "طالبان به ایران پیام‌هایی ارسال کردند و گفتند" می‌توانید صادرات فرآورده های نفتی را ادامه دهید "و برخی تجار ایرانی به دلیل نگرانی‌های امنیتی احتیاط کرده اند.
 
 حسینی افزود: صادرات ایران از چند روز پیش و پس از آنکه طالبان تعرفه واردات سوخت از ایران را تا 70 درصد کاهش داد ، آغاز شد.
 
 بنزین و گازوئیل عمده صادرات ایران به افغانستان است.  بر اساس گزارشی که پتروویو ، پلت فرم تحقیق و مشاوره نفت و گاز ایران منتشر کرده است ، ایران از ماه مه 2020 تا مه 2021 حدود 400000 تن سوخت به همسایه خود صادر کرده است.

کلیدواژه

صادرات سوخت به افغانستان

طالبان

قدرت گیری طالبان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها