نفت / شناسه خبر: 135823 / تاریخ انتشار : 1400/4/15 10:58
|

اتحاد اوپک پلاس آسیب دیده است

جلسه دیروز میان سران اوپک پلاس در راستای اختلافات با امارت متحده عربی به نتیجه نرسیده و نشست بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید و برخی معتقدند اتحاد اوپک پلاس آسیب دیده است.

به گزارش نفت امروز به نقل از نیویورک تایمزعربستان، اوپک ، روسیه و سایر تولیدکنندگان عمده نفت نتوانستند روز دوشنبه در مورد افزایش پیشنهادی تولید در سومین روز متوالی جلسات برنامه ریزی شده به توافق برسند. سعودی ، رهبر موقت اوپک پلاس ، می گوید که اصلاح سهمیه بندی – قوانین هر کشور که مشخص می کند هر کدام اجازه دارند چقدر نفت تولید کنند - منجر به هرج و مرج خواهد شد زیرا سایر کشورها نیز بر معاملات جدید اصرار می ورزند.

علت اصلی  اصرار امارات متحده عربی ، یکی از اعضای مهم اوپک ، برای  تجدید نظر در سهمیه تولیدی خود است. تلاش ها برای میانجیگری به حدی نرسید  که جلسه دوشنبه حتی آغاز شود. اوپک در یک  بیانیه جدید اعلام کرد که زمان جلسه بعدی آن "بر اساس شرایط " تعیین خواهد شد.

برخی از تحلیلگران معتقدند  که اوپک پلاس ، اتحاد 23 کشوره با تولیدکنندگان نفت ، احتمالاً راهی برای رسیدن به توافق پیدا خواهد کرد ، اما به نظر می رسد انسجام گروهی که به افزایش قیمت ها در سال گذشته کمک کرده است آسیب دیده است.

بیل فارن پرایس ، ناظر پیشکسوت اوپک که مدیر آنالیز کلان جهانی در Enverus ، یک شرکت تحقیقاتی است ، گفت: "هنوز خطر آن وجود دارد که همه توافقفات  اوپک پلاس از هم بپاشد. با این حال هنوز هم انتظار می رود که اعضای صبور تر در اآخر به توافق برسند"

اوپک پلاس ، سال گذشته در هنگام رکود اقتصادی جهانی، با کاهش شدید قیمت ها ، تولید خود را کاهش داد وسال جاری تمایل داشت. از اوایل ماه آگوست ، به سمت افزایش تولید 400000 بشکه در روز برود.  همچنین پیشنهادی روی میز بود که قرارداد تولید فعلی را که در پایان آوریل منقضی می شد ، برای بقیه سال 2022 تمدید شود.

مذاکرات روز پنجشنبه آغاز شد ، هنگامی که امارات متحده عربی اصرار کرد در صورت  تمدید توافق نامه قبلی در اوپک پلاس، سهم تولیدش به میزان قابل توجهی افزایش یابد، روند جلسه به مشکل برخورد گرد.

عربستان سعودی ، که به همراه روسیه به اوپک پلاس تسلط یافته است ، می گوید اصلاح سهمیه بندی - قوانین کشور به کشور در خصوص  میزان تولید - منجر به هرج و مرج می شود زیرا سایر کشورها هم سهم بیشتری خواهند خواست . سعودی ها همچنین مشتاق تمدید توافقنامه قبلی  تولید بوده اند که موجب می شد،  تولیدات این گروه برای یک سال دیگر محدود باقی بماند.

کلیدواژه

اوپک

اوپک پلاس

نشست اوپک پلاس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها