نفت / شناسه خبر: 135609 / تاریخ انتشار : 1400/3/24 13:34
|

افزایش قیمت نفت تحت تاثیر کمبود منابع و واکسیناسیون

قیمت نفت در روز دوشنبه افزایش یافت. این روند افزایشی سه هفته است که ادامه دارد. افزایش واکسیناسیون، کاهش محدودیت های مسافرتی ، کمبود منابع از عوامل تاثیر گذار روی این روند افزایشی است.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت با 51 سنت یا 0.7٪ افزایش به 73.20 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از ماه مه 2019 است. وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 47 سنت یا 0.7٪ افزایش به 71.38 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از اکتبر 2018 است.
 
در آمریکای شمالی و اروپا  میزان ترافیک وسایل نقلیه موتوری  به سطح قبل از پاندمی  است، نزدیک شده است. با کاهش قرنطینه و سایر محدودیت ها ، هواپیماهای بیشتری در هوا هستند و میزان تقاضا بنزین افزایش یافته است. 
 
اوتار ساندو ، مدیر ارشد کالاهای فیلیپ فیوچرز در سنگاپور ، گفت: "بازار نفت، در کوتاه مدت  ممکن است با عقب نشینی مکرر ناپایدار شود. زیرا قیمت نفت خام تحت تاثیر ناپایداری میزان تقاضا در هند و اروپا قرار دارد."
 
آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز جمعه در گزارش ماهانه خود گفت ، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش ، معروف به اوپک پلاس ، برای تأمین تقاضای در حال بازیابی نیاز به افزایش تولید دارند. 
 
آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت: "اوپک پلاس  باید شیرهای نفت را باز کند تا بازارهای جهانی نفت به اندازه کافی تأمین شوند."
 
گلدمن ساکس هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می رود برنت در تابستان امسال به 80 دلار در هر بشکه افزایش یابد ، زیرا تولید تلقیح باعث افزایش فعالیت اقتصادی در سراسر جهان می شود. 
 
شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co  هم در گزارش هفتگی خود اعلام کرد ، سکوهای نفتی فعال  ایالات متحدهبه 365 مورد  افزایش یافته است و به بالاترین میزان از آوریل 2020 رسیده است.
 
این بیشترین افزایش هفتگی سکوهای نفتی در یک ماه بود ، زیرا شرکت های حفاری سعی کردند از افزایش تقاضا سو ببرند.

کلیدواژه

خبرگزاری رویترز

قیمت نفت

بازار نفت

افزایش قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها