پالایش و پخش / شناسه خبر: 12554 / تاریخ انتشار : 1395/10/30 23:31
|
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عنوان کرد

تلاش دولت برای حفظ میراث صنعت پالایش نفت ایران در آبادان

صنعت نفت در عمر 106 ساله خود نقش بسیار زیادی داشته است و این‌که چه خدمات قابل توجهی به کشور و نظام داشته و جایگاه نفت بر هیچکس پوشیده نیست

نفت امروزمدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شرکت ملی پخش حدود 90 سال در حوزه سوخت‌رسانی و تامین سوخت ایفای نقش می‌کند و این بخش از وزارت نفت در هر زمانی از حضور خود چه در زمان بعد از انقلاب، در زمان جنگ تحمیلی، در دوران تحریم و پساتحریم نقش بسیار ویژه‌ای داشته است.

 منصور ریاحی در مراسم  افتتاح اولین موزه صنعت نفت ایران که در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در آذرماه سال گذشته بحث شروع پروژه موزه آبادان را داشتیم و چیزی در حدود 834 قلم کالا شناسایی شد که آن‌ها را به مکان‌هایی که مدنظر اداره طرح موزه‌های صنعت نفت بود، انتقال دادیم و از این مقدار حدود 200 قلم به آبادان و جهت بهره‌برداری در موزه موردنظر اختصاص یافت.

ریاحی تصریح کرد: مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان در این منطقه با حمایت‌های ویژه آقای کاظمی هزینه کرده‌ایم و به دلیل این‌که آبادان شهر نخستین‌ها است، نخستین افتتاح موزه در این شهر بود و سناریو و پروژه‌های بعدی را هم یکی پس از دیگری انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در تهران جایگاه دروازه دولت تهران را داریم که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و در منطقه کرمان جای بسیار خوبی داریم که قبلا محل کنسولگری ایران و انگلیس بوده است و در حال مرمت و بازسازی آن هستیم تا بتوانیم شاهد افتتاح آن باشیم.

 ریاحی بیان کرد: کاری هم در انبار نفت قدیم مشهد مقدس در حال انجام داریم که یکی از پتانسیل‌های بسیار خوب در مجموعه تاریخ ادوار صنعت نفت خواهد بود و مخازن پرچی قدیمی و سکوهای بارگیری خطوط ریلی و مخزن داران را به راحتی و به عینه مشاهده خواهیم کرد و بیش از 10 کیلومتر با حرم مطهر امام رضا (ع) فاصله ندارد که این کار به همت صندوق بازنشستگی نفت در حال رقم خوردن است.

وی افزود: صنعت نفت در عمر 106 ساله خود نقش بسیار زیادی داشته است و این‌که چه خدمات قابل توجهی به کشور و نظام داشته و جایگاه نفت بر هیچکس پوشیده نیست و نفت تاثیر بسیار زیادی در ساختارهای اقتصادی، سیاسی، تحولات اجتماعی و جامعه پیرامون خود دارد.

ریاحی گفت: موزه‌های ما نقش چند منظوره‌ای دارند و ما باید درکی داشته باشیم از این موزه‌هایی که به عینه داریم و مشاهده می‌کنیم موزه‌ها فقط زندان اشیای تاریخی نیستند و این را باید توجه کنیم که نقش موزه‌ها نقش فرهنگی و میراث فرهنگی است و باید این نقش را حفظ کنیم و نقشی که موزه‌ها می‌توانند در گردش و امر گردشگری داشته باشند نقش بسیار بزرگی خواهد بود.

وی اظهار کرد: پالایشگاه آبادان به عنوان یک نماد زندگی و حیات در این شهر مطرح است و همه مردم صمیمی و خونگرم آبادان عشق وافری به این پالایشگاه دارند. علی‌رغم اینکه پالایش نفت آبادان مسائل و محدودیت‌های خاص خودش را دارد و شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد اما دولت و مجموعه وزارت نفت بخاطر این‌که مجموعه صنعت پالایش نفت ایران در آبادان بتواند به حیات خودش ادامه دهد، خیلی سوبسیدها می‌دهد که این نماد رونق هیچگاه از کار نیفتد و در این خصوص یک نگاه ویژه بین مردم و مسئولین وجود دارد.

پیش بینی افزایش تولید 6 تا 8 میلیون بشکه‌ای نفت در یکی دو سال آینده

امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز در این مراسم اظهار کرد: سالگرد برجام است و موزه ساختن هم پول لازم دارد و ما معتقدیم اگر برجامی در کار نبود در حال حاضر موزه ای هم در کار نبود و صادرات نفت هم اکنون صفر می بود  به قول گفته مدیرکل بانک مرکزی باید با کوپن زندگی می کردیم.

وی افزود: عده‌ای که مخالف و منتقد برجام هستند بیشتر بنظر می‌رسد موضع آن‌ها سیاسی است تا اینکه حرف آن‌ها جدی باشد و امیدواریم بعد از انتخابات سال 96، این انتقادات از برجام کمتر شود و معتقدیم طی یکی 2 سال آینده رونق و شکوفایی غیر قابل پیش‌بینی در صنعت نفت خواهیم داشت و به تولید 6 تا 8 میلیون بشکه‌ای در ظرف یکی دو سال آینده خواهیم رسید

 

کلیدواژه

آبادان

شرکت پخش فرآورده های نفتی

منصور ریاحی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار