نفت / شناسه خبر: 12459 / تاریخ انتشار : 1395/9/24 14:02
|
شتاب قیمت نفت در ۲۰۱۷

اوپک نظر آزانس بین المللی انرژی را عوض کرد

نشست و تصمیم سرنوشت ساز اعضای اوپک با غیراوپکی‌ها نظر آژانس بین المللی انرژی را نیز نسبت به سرنوشت قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ عوض کرد.

نفت امروز /آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تقاضای جهانی برای نفت سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود در سال ٢٠١٧ میلادی افزایش می‌یابد و در صورت اجرای توافق اوپک، سطح جهانی ذخایر نفت از نیمه نخست سال آینده میلادی رو به کاهش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی کرد در صورت اجرایی شدن توافق کاهش سطح تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، بازار جهانی این کالا اوایل سال آینده میلادی با ٦٠٠ هزار بشکه در روز کمبود عرضه نفت روبه‌رو خواهد شد.
 
افزایش مصرف نفت از سوی چین و روسیه در نیمه نخست ٢٠١٦ میلادی، سبب شد که این آژانس در گزارش ماهانه، برآورد خود را از تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی با ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش به یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه برساند. آژانس بین المللی انرژی همچنین با افزودن ١١٠ هزار بشکه در روز به پیش‌بینی‌ قبلی خود، این میزان را برای سال آینده میلادی یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه تخمین زد.
 
به گفته این نهاد، در صورت پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به تعهد خود، سطح جهانی ذخایر از نیمه نخست سال آینده میلادی رو به کاهش می‌گذارد؛ اگرچه برای ارزیابی دورنمای این توافق باید اندکی صبر کرد.
 
این آژانس ادامه داد: موفقیت تصمیم اوپک به معنای افزایش قیمت‌های نفت و پایداری درآمدها پس از دو سال دشواری است و عملیاتی نشدن چنین برنامه‌ای به منزله ادامه مازاد عرضه و افت قیمت‌های این کالاست.
 

کلیدواژه

قیمت نفت

رشد قیمت نفت

تثبیت قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها