نفت / شناسه خبر: 1241 / تاریخ انتشار : 1395/5/27 09:33
|
مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

افزایش تولید یک میلیون بشکه ای نفت ایران محقق شد

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی در تحقق افزایش تولید نفت تردید داشتند، افزود: افزایش تولید حدود یک میلیون بشکه ای محقق شد.

نفت امروزعبدالرضا دبیری به طرح «حفظ آمادگی تولید حداکثری برای دوران پساتحریم» که از سوی شرکت مناطق نفتخیز جنوب ارائه و در نخستین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی شایسته جایزه تقدیر شد اشاره کرد و گفت: همه به این موضوع معتقدند که وقتی چاه و یا کارخانه ای به مدت طولانی فاقد تولید و بسته باشد، راه اندازی آن مستلزم صرف زمان، هزینه گزاف مالی و بکارگیری تجهیزات و اجرای برنامه تعمیر و احیای چاه است.

وی افزود: با برنامه ریزی دقیق و مدون و همچنین باز و بست متناوب (منظم و غیر منظم) چاهها، تاسیسات و کارخانه ها به گونه ای عمل شد که همواره آمادگی کامل در هر زمان ممکن را برای تولید حداکثری و رسیدن به شرایط قبل از تحریم در کمترین زمان همیشه مهیا باشد.

دبیری با اشاره به این که در این مدت برای ارزیابی عملکرد کلی سیستم چند بار عملیات رکوردگیری تولید انجام گرفت که نتایج آن پس از بررسی نقاط ضعف و قوت سیستم تعیین و در رفع نقاط ضعف تلاش شد، اعلام کرد: سرانجام در رکوردگیری آبانماه پارسال، مجموع این تلاشها به بار نشسته و فقط در مدت هشت ساعت توانستیم به ٩٥,٥ درصد برنامه مصوب تولید دست یابیم.

به گفته مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در اسفندماه پارسال با ابلاغ لغو تحریمها، در کوتاهترین زمان ممکن به حداکثر تولید با رعایت نکات ایمنی و زیست محیطی دست یافتیم و افزایش تولید حدود یک میلیون بشکه ای محقق شد.

به گزارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دبیری با اشاره به این که در این مدت فعالیتهای بسیار گسترده ای برای حفظ آمادگی سیستم در دوران پساتحریم انجام شد، گفت: از جمله این اقدامها می توان به ٣٨ هزار و ٦٤٢ مورد آزمایش و اقداماهای مهندسی، دو هزار و ٦٣٩ مورد اصلاحیه، تعمیر اساسی ٥١ کارخانه و چهار هزار و ٦٨٧ تجهیز، تعمیر اساسی ٦٩٠ دستگاه ماشین آلات دوار و تعمیر ٢٠ هزار و ٢٦٧  عدد شیرآلات فرآیندی و ایمنی اشاره کرد.

تکمیل و راه اندازی طرحها در شرایط تحریم

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که افزون بر موارد یادشده، پروژه ها و کارخانه های مهمی در دوران سخت تحریم تکمیل و راه اندازی شدند، افزود: کارخانه های نمک زدایی لب سفید، هفت شهیدان، اهواز٢، رگ سفید٢، ایستگاه تزریق گاز نرگسی، خط لوله ٢٦ اینچ اهواز آبادان و چندراه گناوه از آن جمله این پروژه ها هستند.

دبیری با بیان این که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در راه اندازی کارخانه بهره برداری و نمکزدایی منصوری و همچنین توسعه میدانهای غرب کارون نیز نقش بسزایی داشته است، اظهار کرد: با وجود وسعت جغرافیایی، تعداد چاهها، فرسودگی، تاسیسات و همچنین شرایط سخت جوی در جنوب کشور و بویژه وقوع سیل ویرانگر در فروردین ٩٥، حفظ آمادگی تمام سیستم و تقویت روحیه کارکنان و استفاده بهینه از فرصت پیش آمده تهدیدهای دشمنان به فرصتهای طلایی تبدیل شد و افزون بر تقویت روحیه ایثار و جهاد، توانستیم مسئله خودباوری و عملی کردن شعار «ما می توانیم» را محقق کنیم.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد: در شرایط بسیار سخت دوران تحریم، جز با تقویت فرهنگ مدیریت جهادی و ایثار و از خود گذشتگی همراه با ارتقای دانش فنی کارکنان، امکان دسترسی سریع به تولید حداکثری مقدور نبوده است و بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی در تحقق این امر تردید داشتند.

به گفته دبیری، تدوین تمام برنامه ریزیها، اقدامها و سیاستهای اتخاذ شده در همه زمینه ها برای استفاده و انتقال تجربیات به دیگر سازمانها و نیز به نسلهای آینده می تواند بسیار مفید واقع شود.

طرح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با عنوان «حفظ آمادگی تولید حداکثری برای دوران پساتحریم» در دهمین همایش ملی و نخستین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی بعنوان طرح برتر ملی موفق به دریافت نشان و لوح تقدیر شد.

منبع:شانا

کلیدواژه

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

افزایش تولید یک میلیون بشکه ای نفت ایران

افزایش تولید حدود یک میلیون بشکه ای محقق شد

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها