نفت / شناسه خبر: 11852 / تاریخ انتشار : 1395/7/11 08:26
|
نفت امروز گزارش میدهد;

طلای سیاه گران می‌شود

تحلیل های گلدمن ساکس حاکی از آن است که قیمت نفت تا پایان نیمه نخست سال 2017 بین 7 تا 10 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

نفت امروز / توافق اوپک برای کاهش تولید نفت تقریبا همه را شگفت زده کرد و اکنون چنان چه تمام اعضای اوپک به سهمیه هایشان که در نشست ماه نوامبر مشخص می شود کاملا متعهد باشند، بهبود قابل توجه قیمت پیش بینی می شود.

 
برای تحقق این سناریو، تمام شرایط دیگر بازار نفت باید ثابت بمانند.
 
در این گزارش که روز توافق منتشر شد، تیم تحلیل گلدمن ساکس اظهار داشت که در مورد رسیدن به توافق بسیار بدبین بوده است. این گزارش همچنین به این موضوع اشاره می کند که اعضای اوپک معمولا نسبت سهمیه ها احساس تعهد نمی کنند و همین مسئله باعث می شود تا عدم قطعیت در بازار ادامه داشته باشد.
 
تحلیل های گلدمن ساکس پیش بینی می کند که احتمال بسیار زیادی وجود دارد تا توافق برای فریز نفتی محدود به کوتاه مدت باشد. به عبارت دیگر، یک سال پس از نشست ماه نوامبر، قیمت ها به محدوده 40 تا 50 دلار باز خواهد گشت و به همین دلیل گلدمن پیش بینیش از میانگین قیمت نفت در باقی مانده سال جاری و سال آینده را تغییر نداده است.
 
بر اساس پیش بینی های این بانک میانگین قیمت نفت در سال 2016 معادل 43 دلار است که این میزان در سال آینده به 53 دلار می رسد.
 
البته این بانک سرمایه گذاری در بدبینیش تنها نیست. «سیتی گروپ» هم پیش بینی اش در مورد میانگین قیمت 60 دلار برای هر بشکه نفت برنت در سال 2017 را حفظ کرده است. تحلیل گران سیتی می گویند مشکل اصلی در مورد توافق به تصمیم گیری درباره میزان کاهش هر یک از اعضا بستگی دارد.
 
همچنین، اد مورس، تحلیل گر سیتی با پذیرفتن احتمال توافق بر سر سهمیه های جدید در ماه نوامبر می گوید که این تنها یک راه حل موقت به امید آینده بهتر است.
 
مشکل سهمیه ها همین حالا هم خودش را نشان داده است: عراق با روش اوپک برای تخمین زدن تولید هر یک از اعضا مشکل دارد. این روش شامل دو سری اطلاعات از خود تولیدکنندگان و یک منبع دوم است. اطلاعات منابع ثانویه اغلب کمتر از ارقام اعلام شده توسط تولیدکنندگان است و نزدیک تر به واقعیت در نظر گرفته می شود. عراق خواهان آن است که سهمیه جدیدش بر اساس اطلاعات خودش تعیین شود و بعید است که در این زمینه در اوپک تنها باشد.

کلیدواژه

نفت

طلای سياه

افزایش قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها