پالایش و پخش / شناسه خبر: 11844 / تاریخ انتشار : 1395/7/10 11:52
|

پایان مطالعات امکان سنجی طرح کاهش نفت کوره پالایشگاه بندرعباس

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، از مراحل پایانی مطالعات امکان سنجی و تهیه گزارش‌های توجیه فنی و اقتصادی طرح کاهش میزان نفت کوره این پالایشگاه خبرداد.

نفت امروز / هاشم نامور با اشاره به برنامه‌های افزایش کیفیت تولید فرآورده‌ها و کاهش حجم تولید نفت کوره گفت: با اجرای این طرح مقدار تولید نفت کوره به کمتر از ١٠ درصد و گوگرد موجود در آن نیز به کمتر از یک درصد می رسد.

 
وی با بیان این که این پروژه مطالعاتی با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام می شود، افزود: برای انجام این پروژه با شرکت‌های معتبر خارجی از کشورهای ژاپن، کره و چین مذاکره کردیم و در ماه‌های اخیر با ٢ کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های ژاپنی و ایرانی تفاهمنامه پروژه امضا شد.
 
نامور، با اشاره به حضور متخصصان داخلی پالایشگاه بندرعباس در اجرای این طرح گفت: پس از پایان مطالعات طرح، بر مبنای نتایج حاصل شده برای شیوه اجرا تصمیم گیری می شود.
 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ادامه داد: اجرای پروژه مطالعاتی کاهش میزان حجم نفت کوره برای افزایش کیفیت فرآورده‌ها کار بسیار راهبردی و ارزشمندی است که با تلاش همکاران ساعی و متعهد به شکل دقیق و کارشناسی انجام می شود.
 
همزمان با شرکت پالایش نفت بندرعباس، مطالعات اجرای پروژه کاهش نفت کوره در شرکت‌های پالایش نفت تهران و تبریز نیز در حال اجراست. 

کلیدواژه

کاهش نفت کوره

پالایشگاه بندرعباس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار