پالایش و پخش / شناسه خبر: 1120 / تاریخ انتشار : 1395/5/16 15:18
|
در انبار نفت اصفهان

طرح کهاب مانع انتشار روزانه ٦ هزار مترمکعب بخارات بنزین به هوا می شود

مجری طرح کهاب از تجهیز یکی از بزرگترین انبارهای نفت کشور برای نخستین بار به سیستم بازیافت بخارات بنزین خبر داد.

نفت امروز / فرهاد عبدالله پور  با بیان این مطلب گفت: با تجهیز انبار نفت شهید محمد منتظری به تجهیزات بازیافت بخارات بنزین روزانه از انتشار ٦ هزار مترمکعب بخارات بنزین به هوا جلوگیری شد و ٩ هزار لیتر از بخارات بنزین به چرخه مصرف برمی‌گردد.

وی افزود: با نصب این سیستم با بازیافت ٩ هزار لیتر بخارات بنزین روزانه ٩ میلیون تومان صرفه جویی صورت می‌گیرد.

مجری طرح کهاب مقدار سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح را حدود ٧ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مدت زمان اجرای این پروژه ٣٠٠ روز بوده است.

به گفته وی این پروژه با همکاری کشور ایتالیا اجرا شده است و تجهیزات بازیافت بخارات بنزین از شرکت کاپاگی ایتالیا خریداری شده است.

عبدالله پور با بیان این که طراحی، نصب و راه اندازی این تجهیزات را شرکت ایتالیایی کاپاگی انجام داده است، افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان کارفرمای این پروژه بوده است.

وی اعلام کرد: تجهیزات بازیافت بخارات بنزین در ١٦ نقطه بارگیری بنزین در انبار شهید محمد منتظری نصب شده است.

مجری طرح کهاب تصریح کرد: با نصب این تجهیزات بازوهای بارگیری از حالت معمولی به حالت بازوهای مجهز به طرح کهاب (ATL) تبدیل شده و از انتشار بخارات بنزین به اتمسفر جلوگیری و امکان انتقال بنزین به دستگاه بازیافت بخارات بنزین VRU را فراهم می‌کند.

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه را استانداردسازی و جلوگیری از مواجهه و تماس کارکنان با ترکیبات آلی فرار بویژه BTEX در انبار نفت شهید محمد منتظری اعلام کرد.

کلیدواژه

کهاب

طرح

اصفهان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار