نفت / شناسه خبر: 1048 / تاریخ انتشار : 1395/5/11 12:07
|
در چهار ماه نخست امسال انجام شد؛

تخلیه وبارگیری حدود 48 میلیون تن کالا دربنادر

آمار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر ایران در چهار ماه سال نخست جاری، به ۴۷ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۳۶ رسید.

نفت امروز/به نقل  از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی۳۰ میلیون و ۶۵۱ هزار ۵۳۲ تن و آمار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ۱۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۰۴ تن بوده است.

** تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی
در مدت یاد شده از کل تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی سهم تخلیه ۱۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۴۸ تن و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۸ میلیون ۲۱۴ هزار و ۸۸۵ تن بوده است.
واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی هم به ترتیب ۹ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۱۱ تن و نیز ۱۶ میلیون و ۹ هزار و ۵۹۰ تن بوده و آمار صادرات کالاهای غیرنفتی در چهار ماه نخست سال جاری ۴۱.۱ درصد افزایش یافته و ترانزیت کالاهای غیرنفتی هم در این مدت یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۵۲ تن بوده است.

** تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی
در چهار ماه نخست سال جاری سهم تخلیه کالاهای نفتی در بنادر ایران ۷ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۳۱ تن و بارگیری این نوع کالاها نیز ۷ میلیون ۴۹۱ هزار و ۳۱ تن بوده است.
در این مدت واردات و صادرات کالاهای نفتی هم به ترتیب یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۹۲ تن و هشت میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۴۰ تن بوده که میزان صادرات کالاهای نفتی در چهار ماه نخست سال جاری ۱۲۹.۵ درصد افزایش نشان می دهد.
در چهار ماه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر کشور نیز ۷۷۴ هزار و ۶۴۶ TEU بوده و تعداد شناورهای ورودی ۱۲ هزار و ۱۱۶ فروند اعلام شده است.
بر اساس این گزارش در چهارماه امسال از بنادر ایران ۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۵۵ نفر با افزایش ۱.۶ درصدی نسبت به چهار ماه سال گذشته تردد کرده اند.
در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ از بنادر شمالی و جنوبی ایران ۱۳ میلیون و ۴۶ هزار و ۶۸۶ تن کالا تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۴ درصد افزایش داشت.
 

کلیدواژه

تخلیه

بنادر

شهرسازی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها