ملی حفاری / شناسه خبر: 43542 / تاریخ انتشار : 1396/8/23 14:08
|

افتخار آفرینی بانوی مخترع شرکت ملی حفاری در جشنواره اختراعات و ابتکارات آلمان

مهندس زهره سمساری از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران موفق به کسب مدال طلا در بخش شیمی و صنعت نمایشگاه اختراعات و ابتکارات (IENA) سال 2017 در شهر نورمبرگ آلمان شد.

نفت امروز /مهندس زهره سمساری از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران موفق به کسب مدال طلا در بخش شیمی و صنعت نمایشگاه اختراعات و ابتکارات   (IENA) سال 2017 در شهر نورمبرگ آلمان شد.

به گزارش نفت امروز ، در این نمایشگاه  که از تاریخ یازدهم لغایت چهاردهم آبان ماه به مدت 4روز به میزبانی شهر نورمبرگ آلمان  برگزار شد ، زهره سمساری به نمایندگی از طرف شرکت ملی حفاری ایران  با اختراع " نشت گیر خطوط لوله نفت و گاز " موفق به کسب مقام نخست و مدال طلا گردید.

وی که عضو بنیاد ملی نخبگان کشور نیز می باشد در خصوص سطح این مسابقات اظهار کرد : حضور شرکت کنندگانی از 60 کشور جهان  سطح علمی و کیفی بالایی را به این مسابقات بخشیده بود.

 زهره سمساری در باره اختراع خود توضیح داد : نشت گیر خطوط لوله نفت و گاز در واقع  ترکیب جدیدی از نوعی چسب است که در برطرف کردن نشتی لوله های قطور انتقال نفت و گاز کاربرد دارد.

وی ادامه داد : خطوط لوله نفت و گاز همواره در معرض گرما و سرما و رطوبت ناشی از برف و باران قرار دارند و در گذر زمان دچار پوسیدگی و ریزش و تراوش خواهند شد که این مسئله آسیب های زیست محیطی ، آتش سوزی و زیان مالی را به دنبال دارد و در حال حاضر برای توقف نشتی این لوله ها از نوع خاصی از تفلون و گیره های مخصوص (clamps) استفاده میگردد.

سمساری با اشاره به وجود برخی عناصر و الایندگی ها در نفت و گاز ترش افزود: این مسئله نشتی مجدد را موجب میگردد در حالی که از ویژگی های چسب نشت گیر عدم تاثیر پذیری از مواد اسیدی می باشد که آنرا به جایگزین خوبی برای روش های فعلی بند آوردن نشتیهای لوله های نفت و گاز بدل می سازد. همچنین تکنولوژی جدیدی نیاز به استفاده از کلمپ جداگانه برای جلوگیری از هر نشت را مرتفع میسازد.

عضو بنیاد ملی نخبگان کشور ابراز امیدواری کرد تا ایده های نو و اختراعات جدید با اقبال عمومی مسئولین ذیربط فرصت هایی برای موفقیت در بازار را به دست آورند.

شایان ذکر است در کارنامه این بانوی موفق ایرانی که دارای هفت اختراع ثبت شده در حوزه شیمی-حفاری و نفت می باشد،مدال برنز مسابقات و جشنواره جهانی تخصصی اختراعات در سال 90 در استکهلم سوئد، مدال نقره مسابقات و جشنواره بین المللی تخصصی اختراعات شیمی در لهستان و مدال نقره اولین المپیاد ملی مخترعین و مبتکرین دانشگاه آزاد اسلامی دیده می شود.

گفتنی است نمایشگاه اختراعات و محصولات جدید نورنبرگ ( (iENA) مهمترین نمایشگاه تجاری تخصصی "ایده ها- نوآوری ها- محصولات جدید" در سطح بین المللی است که مخترعان و مبتکران را از سراسر دنیا به مدت چهار روز در نورنبرگ گرد هم می آورد.

 

کلیدواژه

افتخار آفرینی

بانوی مخترع شرکت ملی حفاری

جشنواره اختراعات و ابتكارات آلمان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها