ملی حفاری / شناسه خبر: 23344 / تاریخ انتشار : 1396/6/5 11:08
|
مدیرعامل ملی حفاری به مناسبت هفته دولت اعلام کرد

حفاری و تکمیل 709 حلقه چاه های نفت و گاز در دولت یازدهم

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل 709 حلقه چاه های نفت و گاز در دوره چهار ساله فعالیت دولت یازدهم به دست متخصصان این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

نفت امروز /مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل 709 حلقه چاه های نفت و گاز در دوره چهار ساله فعالیت دولت یازدهم به دست متخصصان این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش نفت امروز  مهندس حیدر بهمنی ضمن گرامیداشت  هفته دولت و تجلیل از مقام شهیدان رجایی و باهنر و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، صنعت حفاری را مقدمه تولید نفت و کلید فتح مخازن نفتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه صنعت حفاری کشور در حدود چهار دهه گذشته روند رشد، توسعه و بالندگی را طی کرده است، افزود: گواه این مدعا حفاری افزون بر چهار هزار و 300 حلقه چاه نفت و گاز در این مدت می باشد که 709 حلقه آن مربوط به چهار سال گذشته است که نقش بسزایی در افزایش تولید و تحقق برنامه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران داشته است.

بهمنی با اشاره به اینکه متراژ حفاری در مدت پیش گفته یک میلیون و 329 هزار متر بوده است، حفاری 405 حلقه چاه به متراژ 194 هزار و 714 متر به روش جهت دار و افقی که نسبت به حفاری عمودی دارای پیچیدگی و تخصص خاص است را از موفقیت های متخصصان و کارکنان سختکوش این شرکت دانست.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ارائه خدمات توامان فنی تخصصی با عملیات حفاری که بیش از 20 نوع خدمات مرتبط با صنعت راهبردی حفاری است را وجه تمایز این شرکت با سایر شرکت های صاحب نام در جهان عنوان و خاطرنشان کرد: تنها در دولت یازدهم کارکنان تلاشگر شرکت موفق به انجام بالغ بر 34 هزار مورد خدمات فنی و تخصصی شدند.

وی با اشاره به اینکه برای شتاب بخشیدن به  تعهدات در این بخش اقدام به ایجاد چهار مدیریت خدمات فنی حفاری، خدمات ویژه حفاری،  سیمان و انگیزش چاه و عملیات ویژه حفاری گردیده است، گفت: تقویت این بخش همزمان با توسعه ناوگان حفاری در خشکی و دریا در دستور کار شرکت قرار دارد و نگاه در این حوزه همسو با تامین نیازهای داخلی ارائه خدمات به دیگر کشورهای نفتخیز منطقه به موازات صدور دانش فنی است.

بهمنی حضور این شرکت در پروژه های کلید در دست (EPDS ) را نشانه توانمندی این سازمان در مدیریت و اجرای یک پروژه حفاری از صفر تا صد و توفیق ارزشمند قلمداد کرد و افزود: حفاری 116 حلقه چاه های نفتی و گازی در میادین مشترک پروژه های یاران جنوبی، آذر و فازهای یک، 14 و 17 و  18 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی از پروژه های اجرا شده و در دست اجرا در چهار سال گذشته می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب  حفر و تکمیل  3+40 حلقه چاه به متراژ 154 هزار و 597 متر در میدان نفتی آزادگان جنوبی در آستانه هفته دولت و تحویل نهایی آن به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان را از پروژه های بسیار مهم در چهار سال اخیر برشمرد و از حفاری 20 حلقه چاه دیگر از سوی این شرکت در موقعیت پیش گفته خبر داد که با کاربست پنج دستگاه حفاری در دست اجراست.

وی اظهار کرد: با بیان اینکه این شرکت با برخورداری از بالغ بر 17 هزار نیروی انسانی کارآمد و افزون بر 70 دستگاه حفاری هم اکنون بخش عمده عملیات حفاری در سطح کشور را برعهده دارد، به بحث توجه ویژه به آموزش کارکنان در سطوح مختلف اشاره و اظهار کرد: مبحث آموزش و پرورش نیروهای متخصص به عنوان یک اولویت در این شرکت دنبال می شود و محور، آموزش های تخصصی نوین در صنعت حفاری است که از آن جمله در زمینه  کنترل فوران می باشد که متخصصان این شرکت در صنعت حفاری در جهان مطرح و صاحب نظر هستند.  

بهمنی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی در بحث بومی سازی صنایع و تجهیزات در  بخش های مختلف وابسته به صنعت حفاری تحقق یافته است، گفت: در حالیکه تا پیش از تاسیس این شرکت مدیریت و اجرای عملیات حفاری و خدمات جانبی توسط 46 شرکت خارجی انجام و به ما فرصت ارائه توانمندی ها داده نمی شد، امروز صنعت حفاری در ایران از لحاظ تخصصی بومی شده و توانایی ساخت بخش زیادی از قطعات، تجهیزات و  دکل اعم از خشکی و دریایی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در صنعت حفاری 33 هزار قطعه کاربردی و پرمصرف وجود دارد که در سال های اخیر به مدد همت و تلاش سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت های دانش بنیان، همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و با نظارت متخصصان و کارشناسان مجرب این شرکت افزون بر 20 هزار قطعه ساخت داخل و در مدار عملیات حفاری قرار گرفته است.

وی هم افزایی میان این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور با شرکت های بخش خصوصی فعال در این عرصه از طریق پرورش نیروی انسانی و انتقال تجربیات، برون سپاری بخشی از امور، بکارگیری تکنولوژی های نوین، ارتقاء توان سازندگان داخلی، تعامل بین دانشگاه و صنعت، ترسیم افق صنعت حفاری در برنامه چشم انداز 1404 را از جمله  اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر از سوی این شرکت عنوان و بر روز آمدی صنعت حفاری در کشور تاکید کرد. 

 

کلیدواژه

مدیرعامل ملی حفاری

هفته دولت

دولت یازدهم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها