پیوندها / شناسه خبر: 1536 / تاریخ انتشار : 1395/6/14 18:55
|

گامهای مطلوبی برای جذب سرمایه خارجی برداشته شد

رئیس دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شوراها و شهرداران گفت: در این اجلاس تفاهمنامه هایی به ارزش حدود ٦٢٠ تریلیون ریال، ٢ برابر بودجه عمرانی کشور با موضوع پروژه ­های شهری منعقد شد.

نفت امروز / رئیس دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شوراها و شهرداران با بیان این که گامهای بزرگی برای جذب سرمایه گذاری خارجی برداشته شده است، گفت: در این اجلاس تفاهمنامه هایی به ارزش حدود ٦٢٠ تریلیون ریال، ٢ برابر بودجه عمرانی کشور با موضوع پروژه ­های شهری منعقد شد که نشانگر وجود پتانسیلهای بیکران سرمایه گذاری در شهرهای ایران است.

به گزارش شانا، مرتضی کاظمیان، رئیس دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شوراها و شهرداران گفت: با توجه به بند پنج مصوبه های این اجلاس، تشکیل کمیته دائمی پیگیری تفاهم­نامه، کمیته مذکور با مکانیزم پیگیری­ تفاهمنامه ­ها، جهت تبدیل آنها به قرارداد قطعی و اجرایی، آغاز به کار کرده است.
 
وی افزود: در تالار مذاکرات سرمایه گذاری در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦، تفاهمنامه هایی به ارزش حدود ٦٢٠ تریلیون ریال، ٢ برابر بودجه عمرانی کشور با موضوع پروژه ­های شهری منعقد شد که نشانگر وجود پتانسیلهای بیکران سرمایه گذاری در شهرهای ایران است.
 
کاظمیان تصریح کرد: این کمیته با پیگیری و هدف عملیاتی کردن تفاهمنامه ها، گزارش عملکرد را به صورت دوره‌ای از طرفین مذاکره دریافت و به سازمان­های ذیربط ارسال می­‌کند.
 
رئیس دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شوراها و شهرداران عنوان کرد: با اجرایی شدن تفاهمنامه های منعقده، گام موثر دیگری در دستیابی به اهداف سیاستهای سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه کشور، در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و توجه هرچه بیشتر به طرحها و ایده های اقتصادی برداشته شود.
 
وی اعلام کرد: در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦، سرمایه گذاران و شرکتهای داخلی فعال در حوزه شهری، سرمایه گذاران و شرکتهای خارجی فعال در حوزه شهری از ١٤ کشور از سراسر دنیا در تالار مذاکرات سرمایه گذاری حضور داشتند و این تفاهمنامه ها منعقد شد، موضوع این تفاهمنامه ها شامل پروژه های شهری، انرژیهای نو، محیط زیست، حمل و نقل و غیره بوده است.
 
کاظمیان افزود: کره جنوبی، چین، آمریکا، سوئیس، انگلستان، اسکاندیناوی، ترکیه، عراق، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان و ده ها شهرداری و شرکتهای داخلی در تالار مذاکرات سرمایه گذاری در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦، حضور داشتند که طی ٢ روز در ٣٠ و ٣١ تیرماه امسال در برج میلاد تهران در خصوص سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شهری مذاکره داشته که منجر به عقد تفاهمنامه های بسیاری شده است.

کلیدواژه

جذب سرمایه خارجی

رئیس دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شوراها و شهرداران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها