شرکت پتروشیمی جم / شناسه خبر: 13084 / تاریخ انتشار : 1396/4/21 14:58
|
درآمد پتروشیمی جم

تا سال 1400 درآمد پتروشیمی جم به 2برابر افزایش می یابد

عزم آن را داریم تا سال 1400 درآمد پتروشیمی جم را به 2برابر افزایش دهیم و با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم این شرکت نه در ایران بلکه در جهان شرکتی بلند آوازه شناخته خواهد شد.

نفت امروز /عزم آن را داریم تا سال 1400 درآمد پتروشیمی جم را به 2برابر افزایش دهیم و با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم این شرکت نه در ایران بلکه در جهان شرکتی بلند آوازه شناخته خواهد شد.

به گزارش نفت امروز، سید حسین میر افضلی در مجمع عمومی عادی سالیانه تاریخ 96/4/18 ضمن عرض خوشامدگویی به سهامداران ، نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ انرژی، تاپیکو، سهام عدالت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ ایرانیان اظهار داشت:

مجمع عمومی فرصت ارزشمندی است برای هیات مدیره، مدیرعامل و تیم مدیریتی شرکت تا بتوانند عملکرد و نتیجه تلاش های خود را به نمایش بگذارند و اکنون تیم مدیریتی پتروشیمی جم با افتخار در این مجمع حضور یافته تا ثبت رکوردهای جدید و روند اوج گیری و توسعه شرکت پتروشیمی جم را گزارش نمایند. 

عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم در جمع سهامداران و مدیران صندوق بازنشستگی اعلام کرد: صندوق های بازنشستگی وشرکتهای سرمایه گذاری می بایست بر پایه مزیت ویژه اقتصادی کشور موضوع سرمایه گذاری را برگزینند. ایشان یادآور شد به عنوان نمونه: کشور چین بر مزیت منابع عظیم ذغال سنگ خود تمرکز نمود و از گاز متان حاصل از آن بزرگترین مجتمع های پتروشیمی از جمله واحدهای MTO, GTPP,GTL و متانول و آمونیاک و اوره را احداث و  یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پتروشیمی جهان شد. آمریکا بر روی مزیت شیل اویل و شیل گس خود تمرکز نمود و اقتصاد در حال رکود دوران اول اوباما را رونق داد. قطر بر روی مزیت گاز خود متمرکز شد. کشورهای مدرن اروپایی بر روی مزیت فن آوری و دانش بالای خود تمرکز نمودند.  مزیت ویژه و کم نظیر ایران منابع عظیم نفت و گاز خصوصا گاز پروپان است. شایسته است صندوق های بازنشستگی هوشمندانه و با برنامه زمان بندی شده کوتاه مدت یا میان مدت،  سرمایه های خود را از حوزه های کم بازده بیرون کشیده و در حوزه گسترده و متنوع پتروشیمی تمرکز نمایند و نیاز رو به رشد جهانی در پهنه عظیم این صنعت رو به رشد را تامین نمایند و با فاصله گرفتن از صادرات مواد اولیه پتروشیمی به سمت تولید زنجیره های ارزش دانش محور و پر بازده حرکت نمائیم.  جای بسی خرسندی است که مدیریت محترم صندوق بازنشستگی کشوری نیز بر این تفکر تاکید دارند و از سرمایه گذاری های جدید جم در حوزه های با ارزش افزوده بالا حمایت کامل نموده و می نمایند و با همین پشتوانه سهامداران ارجمند است که پتروشیمی جم مقدمات لازم جهت اجرای پروژه های بزرگ توسعه ای خود را آغاز نموده و بنا داریم با استفاده از منابع مالی ارزان خارجی در دو حوزه مهم سرمایه گذاری های ارزشمندی را به یادگار گذاریم.

شرکتها در دوران تثبیت می بایست به سمت سرمایه گذاری های جدید روی آورند تا آینده شرکت و سود آوری مناسب برای سهامداران را تضمین نمایند بر همین اساس بنا داریم که چنانچه توفیق خدمت در این مجموعه ادامه یافت در سال جاری پروژه های بزرگی را عملیاتی نمائیم.

سید حسین میرافضلی خاطر نشان کرد در درجه اول بنا داریم با مقدماتی که تا کنون فراهم نموده ایم در سال جاری پروژه افزایش ظرفیت تولید واحد الفین تا 10 درصد و واحد های HD, PE,BD تا 20 درصد و افزایش ظرفیت PP را تا بیش از 20 درصد عملیاتی نمائیم.

هم زمان ضمن سرعت بخشیدن به مراحل اجرایی پروژه ABS/RUBBER و بهره برداری فاز اول آن تا پایان سال جاری و بهره برداری کامل در نیمه اول سال آینده؛بنا داریم در سال جاری عملیات اجرایی پروژه مهم دیگری تحت عنوان PDH/PP را آغاز نمائیم. میرافضلی ادامه داد کشور ما به دلیل داشتن منابع عظیم پروپان دارای مزیت ویژه در  تولید پروپیلن و زنجیر گسترده آن می باشد و نیاز جهانی به پلی پروپیلن و سایر مشتقات پروپیلن بیش ازاتیلن و مشتقات آن است و ارزان ترین روش تولید پروپیلن از طریق تکنولوژیPDH/PP قابل تحقق است خصوصا برای کشوری با مزیت ویژه خوراک .

ایشان در پایان گفت به یاری ایزد متعال در جهت اهداف ترسیم شده تمامی همت و تلاش خود را بکار خواهیم گمارد و امیدواریم پتروشیمی جم به عنوان بزرگترین واحد پتروشیمی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر روز درخشنده تر و پر فروغ تر باشد. عزم آن داریم تا سال 1400 درآمد پتروشیمی جم رابه دو برابر افزایش دهیم و این شرکت نه در ایران بلکه در جهان به عنوان شرکتی بلند آوازه شناخته شود.

الهی چنان کن سرانجام کار

 

کلیدواژه

درآمد پتروشیمی جم

افزایش

برنامه ریزی هایی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها