پتروشیمی / شناسه خبر: 1702 / تاریخ انتشار : 1395/6/25 14:08
|
نعمت زاده :

پتروشیمی خمین مشکل زیست محیطی ندارد

پتروشیمی خمین به عنوان یک واحد صنعتی مادر در خمین هیچ گونه مشکل زیست محیطی ندارد.

نفت امروز / محمدرضا نعمت زاده در نشست با فعالان اقتصادی خمین درباره ایجاد صنعت پتروشیمی در خمین گفت: این واحد صنعتی مادر در خمین هیچ گونه مشکل زیست محیطی ندارد و با توجه به فناوری پیشنهادی برای آن مزاحمت و آلایندگی محیطی از جانب این صنعت ایجاد نخواهد شد.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه صنایع کوچک و متوسط، حمایت از حلقه های تکمیل کننده زنجیره تولید و رونق بخشی به طرح های نیمه فعال کلید تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
وی اظهار کرد: با توسعه صنایع کوچک و فعال کردن طرح های صنعتی نیمه فعال، تولید در کشور رونق می گیرد، اشتغال بهبود و صادرات افزایش می یابد.
 
نعمت زاده تاکید کرد:اقتصاد مقاومتی، راهبردی مترقی است که باید جامه عمل بپوشد چراکه همه سیاست های انقلاب اسلامی به طور منسجم در آن تجمیع شده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رشد شاخص های صادرات غیرنفتی در گرو حمایت هدفمند از صادرکننده، تسهیل گری در امور و کیفی شدن محصولات تولیدی است.
 
وی با تاکید بر استمرار سیاست های صادراتی اعلام کرد: باید سیاست های صادراتی از ثبات برخوردار باشد تا صادرکننده با اطمینان خاطر بتواند به فعالیت بپردازد.
 
نعمت زاده گفت: روند پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه صنایع رو به بهبود است، اگرچه برخی بانک ها برای توسعه صنایع مانع تراشی می کنند.
 
وی تصریح کرد: منابع بانکی باید به سمت تولید برود و اگر کارخانه ای از سوی بانک تعطیل شود، نمی تواند مطالبات بانک را پرداخت کند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سیاست دولت تدبیر و امید در اقتصاد مقاومتی رونق تولید با جلوگیری از قاچاق کالا است چراکه ورود کالاهای خارجی در شرایطی که توان تولید داخلی وجود دارد، رکود و افزایش بیکاری را سبب می شود.
 
وی ادامه داد: در سال های گذشته با تحریم های اقتصادی مشکلات بسیاری گریبان گیر صنایع کشور شد و یکی از این حوزه ها که آسیب جدی دید صنعت سنگ کشور بود.
 
نعمت زاده گفت: سیاست دولت تدبیر و امید خروج صنعت ساختمانی و سنگ کشور از رکود و حل معضلات این بخش هاست چراکه با رونق ساخت و ساز ضمن توسعه صنعت سنگ، ٨٠ رشته صنعتی دیگر نیز فعال می شود.

کلیدواژه

نعمت زاده

پتروشیمی خمین

مشکل زیست محیطی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها