نفت / شناسه خبر: 178124 / تاریخ انتشار : 1403/1/15 14:34
|
وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

در هفته های آتی سوخت گیری فقط از طریق کارت سوخت شخصی انجام می‌شود

نفت امروز : وزیر نفت گفت: در قانون و بودجه ۱۴۰۳ قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال جدید ۹۵ درصد عملیات سوخت گیری با کارت سوخت شخصی انجام گیرد.

نفت امروز /  نفت امروز : وزیر نفت گفت: در قانون و بودجه ۱۴۰۳ قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال جدید ۹۵ درصد عملیات سوخت گیری با کارت سوخت شخصی انجام گیرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا ؛ جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۳تصریح کرد: مصارف بنزین در ایام نوروز به نسبت سال گذشته حدود ۷ میلیون لیتر رشد داشته است و با تلاش وزارت نفت و شرکت پالایش نفت و تمامی جایگاه داران در این ایام نگذاشتیم مردم دچار مشکل شوند و بنزین در تمامی جایگاه ها و مبادی مصرف تامین شد.

وی در ادامه با اشاره به تکلیف قانونگذار در بودجه ۱۴۰۳ به وزارت نفت بیان کرد: در قانون و بودجه ۱۴۰۳ قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال جدید۹۵ درصد عملیات سوخت گیری با کارت سوخت شخصی انجام گیرد.

اوجی بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن بود مردم در تعطیلات نوروز آمادگی لازم را نداشته باشند و کارت سوخت همراهشان نباشد، دستور دادیم در این دو هفته کارت سوخت جایگاه در اختیار مردم قرار گیرد. ولی در هفته های آتی در راستای مدیریت مصرف بنزین وحسب تکلیفی که قانون گذار به ما محول کرده است باید با کارت سوخت گیری انجام شود.خواهش میکنم که مردم جهت عملیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی سوختگیری کنندزیرا این در مدیریت مصرف سوخت موثر است.

وزیر نفت گفت: اما با توجه به وظیفه ما در مدیریت مصرف سوخت از طریق استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، در هفته‌های آتی انشاءلله عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.

اوجی با بیان اینکه ما در ایام نوروز روزهایی تجربه کردیم که نزدیک ۱۵۲ میلیون لیتر مصرف بنزین را شاهد بودیم، افزود: تولید ما نیز روزانه ۱۱۴ تا ۱۱۵ لیتر در روز است. تمام پالایشگاه‌های ما ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند.

وی گفت: اگر یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم که حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل ۳ تا ۴ میلیارد دلار بار مالی دارد، ۸ تا ۱۰ میلیون بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

وزیر نفت یکی از راه‌های کنترل مصرف بنزین را استفاده از کارت سوخت خودروها دانست و تاکید کرد: انشالله با آمادگی لازم از یک هفته تا ۱۰ روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد.

اوجی تاکید کرد: این مسئله ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و ما در حال استفاده از روش‌های غیرقیمتی برای مدیریت مصرف بنزین هستیم.

وی اظهار کرد: خودروهای دوگانه‌سوز هم حتماً از سهمیه گاز خود استفاده کنند، به خودروسازان هم اعلام می‌کنیم که به گازسوزکردن خودروها در کنار هیبرید کردن خودروها توجه کنند. امروز ظرفیت جایگاه‌های CNG روزانه تا ۳۵ میلیون مترمکعب است، اما مصرف روزانه، عدد ۲۰ تا ۲۲ میلیون مترمکعب را نشان می‌دهد.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت هم به صورت مجانی برای خودروهای عمومی به سمت گازسوزکردن حرکت کرده است و از خودروسازان هم می‌خواهیم که در این زمینه برای تولید خودروی گازسوز با ما همکاری کنند.

 

کلیدواژه

وزیر نفت

هیئت دولت

جواد اوجی

وزارت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها