نفت / شناسه خبر: 158019 / تاریخ انتشار : 1402/10/3 16:00
|
با تکیه بر توان داخل؛

ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه زمینی پارس جنوبی افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی گفت: ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه زمینی پارس جنوبی افزایش یافت.

نفت امروز / مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی گفت: ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه زمینی پارس جنوبی افزایش یافت.

به گزارش نفت امروز ، عباس غریبی صبح یکشنبه در بازدید از پایانه گازی پارس جنوبی با اشاره به بارگیری روزانه میعانات گازی در این پایانه برای ارسال به مینی پالایشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به بارگیری‌های مستمر در شبانه روز نیاز بود تا پمپ‌هایی که به صورت دستی کار می‌کردند، هوشمند و الکترونیک شوند.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای طراحی و ساخت کارت کنترلی الکتروپمپ اشاره کرد و اظهار داشت: با طراحی و ساخت این کارت هوشمند دیگر نیازی به روشن و خاموش کردن دستی نیست بلکه این کار به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود.

غریبی صرفه جویی، ایمنی و کاهش فرسودگی عمر الکتروپمپ ها را از مزایای کارت طراحی شده توسط متخصصین پایانه میعانات گازی پارس جنوبی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با استفاده از این کارت‌ها و هوشمندسازی پمپ‌ها، میعانات گازی با ایمنی مطمئن‌تری از مخازن به سمت بازوهای بارگیری که محل استقرار تانکرهای حمل سوخت هستند، منتقل می‌شوند.

استفاده از توان داخلی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر استفاده از توان و ظرفیت مهندسین و متخصصین داخلی ابراز داشت: اگرچه نمونه‌های خارجی این کارت‌های هوشمند در بازار وجود داشت اما تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های متخصصین داخل موجب شد تا مهندسین ما به سراغ طراحی و تولید این کارت‌ها بروند تا امروز در این حوزه از کارت‌های هوشمند ساخت داخل استفاده کنیم.

وی همچنین در این بازدید از افزایش ظرفیت بارگیری در پایانه گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: بر اساس تعهدات صورت گرفته قرار بود تا روزی ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه میعانات گازی پارس جنوبی بارگیری شود.

وی با اشاره به تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درخصوص افزایش صادرات ابراز داشت: از هفته گذشته بارگیری میعانات گازی از این پایانه به ۳۲ هزار بشکه در روز رسیده است که روزانه دو هزار بشکه افزایش دارد.

غریبی در سرویس قرار گرفتن تجهیزات خارج از سرویس، برنامه ریزی مدون و اصولی برای استفاده بهینه و تلاش مستمر کارکنان پایانه میعانات گازی پارس جنوبی را از مهم‌ترین دلایل افزایش روزانه دو هزار بشکه بارگیری میعانات گازی عنوان کرد و آن را یک رکورد دانست.

کلیدواژه

حوزه پایانه های نفتی ایران

خارگ

پارس جنوبی

عباس غریبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها