نفت / شناسه خبر: 147730 / تاریخ انتشار : 1401/5/11 16:13
|
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد

همگرایی راهبردی پتروشیمی‌ها برای رسیدن به هدف مشترک توسعه متوازن

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی با همکاری راهبردی و همگرایی خود برای رسیدن به هدف مشترک توسعه متوازن و پایدار گام بردارند.

به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در سفری یک روزه به منطقه ماهشهر، در دیدار و نشست با مدیران عامل طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه گفت: پتروشیمی صنعتی پویا و فعال است و ضرورت دارد شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی با همکاری راهبردی و همگرایی خود برای رسیدن به هدف مشترک توسعه متوازن و پایدار گام بردارند.

وی تأکید کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی خود و به‌عنوان بازوی حاکمیتی و همسو با کاهش خام‌فروشی و تولید محصولات نهایی، مسیر توسعه فاز دوم پتروشیمی را تسهیل کند.

معاون وزیر نفت با تأکید بر نقش و مشارکت فعال مقام‌های استانی در مسیر تحقق برنامه‌های توسعه و تکمیل چرخه کامل زنجیره ارزش در منطقه ماهشهر افزود: با توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تکمیل زنجیره ارزش، باید سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی زمینه‌های لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران در طرح‌های توسعه فراهم کند.

افزایش نقش‌آفرینی صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون صنعت پتروشیمی بیشتر از گذشته در توسعه و اقتصاد کشور نقش‌آفرین است، ادامه داد: با تلاش دانشمندان و پژوهشگران صنعت پتروشیمی، ۲۰ محصول راهبردی صنعت پتروشیمی به‌طور کامل داخلی‌سازی شده است.

وی افزود: ما مصمم به توسعه صنعت پتروشیمی ایران هستیم و تمام چرخه‌های این صنعت با استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور باید به سمت داخلی‌سازی حرکت کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از همه هلدینگ‌های پتروشیمی، فعالان، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان توانمند ایرانی دعوت می‌کنیم با هدف بومی‌سازی نیازهای این صنعت، با همکاری و همگرایی مسیر توسعه پتروشیمی را تسریع و تسهیل کنیم.

ضرورت تعهد پتروشیمی‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی

معاون وزیر نفت در ادامه این نشست، از مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی خواست تا نسبت به مقوله‌های مسئولیت اجتماعی این صنعت توجه و تعهد بیشتری داشته باشند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شورای راهبردی الگویی مناسب برای همگرایی شرکت‌های پتروشیمی است، اظهار کرد: به الزام‌ها پایبند باشید و اهداف و برنامه‌های توسعه صنعت را با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال کنید.

وی با بیان اینکه اتحاد پتروشیمی‌ها در قالب شورای راهبردی باید حفظ شود و هیچ گونه گسستی قابل قبول نیست، تصریح کرد: باید شرکت‌های پتروشیمی نسبت به تعهدات و وظایف خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پاسخگو باشند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان نماینده حاکمیت آماده هرگونه حمایت و همکاری برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی در سطح منطقه است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به نقش مهم پدافند غیرعامل در توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از اساسی‌ترین مباحث در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه است که باید از سوی مدیران به‌طور ویژه رعایت شود تا با کمترین هزینه، حوادث احتمالی را راهبری و مدیریت کنیم.

 

کلیدواژه

صنایع پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مرتضی شاه میرزایی

مسئولیت اجتماعی

ماهشهر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها