نفت / شناسه خبر: 136391 / تاریخ انتشار : 1400/5/31 16:34
|
ایران خطاب به ژاپن:

پول‌های مسدود شده را آزاد کنید

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ، از ژاپن خواست تا وجوه ایران را که به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود شده است، آزاد کند.

 به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، ایران نتوانسته است ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های خود  را آزاد کند، این دارایی‌های   عمدتا درآمد حاصل از  صادرات نفت و گاز  است. از جمله 3 میلیارد دلار از درآمدهای آن  به دلیل تحریم‌های ایالات متحده علیه بخش های بانکی و انرژی در بانک‌های ژاپن است.  این تحریم ها در سال 2018 پس از کنار رفتن  واشنگتن از برجام اعمال شد.
 
 رئیسی در دیدار خود با توشیمیتسو موتگی، که دیروز یکشنبه به تهران آمد ، گفت: "بهبود روابط با ژاپن برای ایران اهمیت زیادی دارد ... هرگونه تاخیر در انسداد دارایی‌های ایرانی در بانک‌های ژاپنی توجیه پذیر نیست."  
 
روند بازگشت به برجام با روی کارآمدن بایدن دوباره آغاز شد،  با این حال ، مقامات ایرانی و غربی گفته‌اند که شکاف قابل توجهی برای بازگرداندن این پیمان باقی مانده است. دو روز پس از پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دور مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن در وین در 20 ژوئن به تعویق افتاد.
 
 
 ایران و شش قدرت هنوز زمان از سرگیری مذاکرات را اعلام نکرده‌اند.  رویترز نوشته است، رئیسی که کابینه خود را برای رای اعتماد به پارلمان ارائه کرده است ، انتظار می‌رود در مذاکرات وین از رویکرد "سختگیری" استفاده کند.
 
 رئیسی ، مانند آیت الله علی خامنه ای ، مقام معظم رهبری،از مذاکرات هسته‌ای در وین حمایت کرد و گفته است: ایران هیچ مشکلی با اصل مذاکره ندارد ... توجیه حفظ تحریم‌های آمریکا علیه ایران چیست؟"  
 
 

کلیدواژه

ایران و ژاپن

تحریم و ایران

تحریم ایران

پول‌های مسدود شده

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها