پتروشیمی / شناسه خبر: 157824 / تاریخ انتشار : 1402/3/21 18:35
|

اجرای طرح‌های مقابله با آلایندگی زیست محیطی در پارس جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای چندین طرح مقابله با آلایندگی زیست محیطی در صنایع گاز و پتروشیمی جنوب استان خبر داد.

نفت امروزعبدالرحمن مرادزاده در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حفاظت محیط زیست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حفاظت از محیط زیست، گفت: محیط‌بانان زیادی در این راه به فیض شهادت نائل شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته حفاظت محیط زیست از برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان علی کشاورز و شهید قلی بیرامی از محیط‌بانان استان بوشهر خبر داد و افزود: این دو محیط‌بان در سال 1381 هنگام حفاظت از محیط زیست مورد حمله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته و شهید شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر شعار امسال هفته حفاظت از محیط زیست را "کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" عنوان کرد.
وی یکی دیگر از برنامه‌های هفته حفاظت محیط زیست در استان را افتتاح طرح‌ها عنوان و اضافه کرد: در این راستا 4 طرح مقابله با آلایندگی در صنایع گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.
مرادزاده این طرح‌ها را شامل کاهش آلودگی هوا، آب و صوت ذکر کرد و گفت: طرح‌های افتتاح شده در زمینه محصور صوت به کیفیت سوختن فلر‌ها کمک می‌کند.
وی بازیابی کاستیک پسماند همراه با پساب را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: این طرح در کاهش آلودگی آب دریا نقش مهمی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین از اجرای طرح استقرار چرخه گردش متان در صنایع پتروشیمی پارس جنوبی خبر داد و گفت: زمانی که واحد پتروشیمی الفین دچار مشکل و مجبور به سوختن گاز متان در فلر‌ها می‌شود، طرح استقرار چرخه گردش متان به‌عنوان سامانه خنک کننده وارد چرخه فعالیت می‌شود.
وی یکی دیگر از طرح‌هایی که در هفته حفاظت محیط زیست افتتاح شد را طرح حذف کک از طریق شبکه خطوط تزریق ذرات در محفظه احتراق کوره دانست و تاکید کرد: تمام طرح‌های یاد شده به‌دست دانشمندان جوان ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.
مرادزاده گفت: در اجرای طرح‌های کاهش آلایندگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی 127 میلیارد ریال و 525 هزار یورو سرمایه‌گذاری شده است.

کلیدواژه

محیط زیست

سازمان محیط زیست

پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها