نفت / شناسه خبر: 125516 / تاریخ انتشار : 1400/3/13 14:31
|

سرمایه‌گذاری 5000 میلیاردی در شرکت پالایش اصفهان

رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد: از بهره‌برداری و توسعه پنج پروژه در این شرکت خبر داد که 5000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن‌ها صورت گرفته است.

به گزارش نفت‌امروز، علی محمد یسلیانی؛ در نشست با اصحاب رسانه‌ها اظهارکرد: طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه‌سازی شرکت پالایش نفت اصفهان دارای ۵ پروژه بوده که در مجموع هزینه‌های این پنج بسته ۵ هزار میلیارد ریال و ۲۵۳۷ میلیون یورو برآورد شده است.

وی افزود: بسته B2 متعلق به واحد بنزین‌سازی است که سال ۸۵ شروع و سال ۹۲ پایان یافت همچنین بستهB1  همان پروژه تقطیر سوم و گاز مایع بود که در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون با ظرفیت کامل در سرویس است.

رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: پروژه تصفیه هیدروژنی ته مانده برج تقطیر سال ۹۸ شروع شد و در سال ۱۴۰۴ به پایان خواهد رسید.

یسلیانی همچنین درباره طرح گوگردزدایی از ته مانده برج تقطیر اظهار کرد: این پروژه از دیگر طرح‌های زیر مجموعه پروژه بهبود است که هدف از اجرای آن تصفیه ته مانده تولید شده در برج های تقطیر پالایشگاه به میزان ۸۱ هزار بشکه در روز  است. بودجه پیش بینی شده آن نیز ۱۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۶۸۳ میلیون یورو در نظر گرفته شده است

به گفته وی، پیش‌راه‌اندازی طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیون یورو و ۳۷ هزار میلیارد ریال، با هدف کاهش میزان گوگرد تا زیر ۵۰ppm  نیز درحال انجام است و این اقدام سبب می‌شود تا روزانه ۳۰۰ تن گوگرد آلاینده از ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل تولیدی این پالایشگاه حذف شود.

 

کلیدواژه

شرکت پالایش نفت اصفهان

سرمایه‌گذاری

بهینه سازی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها