نفت / شناسه خبر: 74342 / تاریخ انتشار : 1398/3/8 18:35
|

فشار آمریکا به هنگ کنگ برای اجرای سختگیرانه تحریم های ایران

دولت ایالات متحده به هنگ کنگ در مورد توقف احتمالی یک نفتکش حامل نفت خام ایران در این قطب مالی آسیا هشدار داد.

نفت امروز /به نقل از رویترز، دولت ایالات متحده به هنگ کنگ در مورد توقف احتمالی یک نفتکش حامل نفت خام ایران در این قطب مالی آسیا هشدار داد.

بر اساس داده های کشتیرانی موسسه رفینیتیو ایکون، نفتکش پاسیفیک براوو، حامل نفت خام ایران روز دوشنبه مسیر خود را به صورت ناگهانی تغییر داده و عازم سریلانکا شده است. این کشتی ابتدا عازم سواحل اندونزی بوده، اما به گفته منابع صنعتی به احتمال فراوان اکنون به چین می رود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواسته نامش فاش شود گفت: «هرکس که با این کشتی رابطه تجاری برقرار کند، خود را در معرض تحریم های آمریکا قرار می دهد.» به گفته این مقام آمریکایی، نفتکش پاسیفیک براوو متعلق به بانک کونلون چین است. بانک کونلون از قبل از آغاز دور قبلی تحریم ها علیه ایران در سال ۲۰۱۲ مسیر اصلی و رسمی نقل و انتقال پول بین ایران و چین بوده است. بخش عمده سهام این بانک متعلق به شرکت ملی نفت چین است که بازوی مالی شرکت سی ان پی سی کپیتال به شمار می رود. تقریبا تمام پرداخت پول نفت ایران از طریق کونلون بانک انجام می گیرد که در سال ۲۰۰۶ و در شهر کارامای در منطقه شینجیانگ افتتاح شده است.

مقام آمریکایی اضافه کرده: «من فکر می کنم این برای نهاد دریانوردی هنگ کنگ این یک مسئله حیاتی است که مطمئن شود که اجازه ورود چه کشتی هایی را به آب های سرزمینی خود و به بندر هنگ کنگ می دهد و مطمئن شود که چه شرکت هایی به این کشتی ها ارائه خدمات می کنند.» سازمان دریانوردی هنگ کنگ تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که امروز قرار است دیوید پیمان مدیر کل امور تحریم های وزارت خارجه آمریکا در نشستی در هنگ کنگ در مورد نحوه تبعیت از تحریم ها برای شرکت های هنگ کنگی سخنرانی کند. پیش از این در آذر ماه سال گذشته نیز هیئتی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های خزانه داری و امور خارجه آمریکا با سفر به هنگ کنگ خواستار اجرای سختگیرانه تر تحریم ها علیه ایران و کره شمالی شده بودند.

تسنیم

کلیدواژه

تحریم های ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها